پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۲۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
اعضای شورای اسلامی شهر قم به طرحی دو فوریتی برای ثبت روزی به نام قم در تقویم رسمی کشور رأی مثبت دادند.

شعار سال: در جلسه پنجاه و ششم شورای اسلامی شهر قم که شامگاه دوشنبه در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اعضای شورای شهر طرحی دو فوریتی را برای ثبت روزی به نام قم در تقویم‌ها تصویب کردند.

عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این طرح در کمیسیون فرهنگی بحث شده و در هیأت رئیسه هم مطرح شده اظهار کرد: در این زمینه جلساتی با ارشاد اسلامی در زمینه برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که سالروز ورود حضرت معصومه به شهر قم به عنوان روز قم نامگذاری شود.

وی افزود: این موضوع باید در شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب برسد تا به شورای فرهنگ عمومی کشور برسد.

حسن مالکی‌نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم هم در این زمینه اظهار داشت: یکی از راهکاری معرفی شهر‌ها این است که یک روز را به نام یک شهر در تقویم قرار دهند تا بهانه‌ای برای انجام برنامه‌های گردشگری و فرهنگی خواهد شد.

وی افزود: این موضوع در عرصه فرهنگ و اقتصاد استان قم اثرگذار خواهد بود و جایگاه حقیقی شهر قم را مشخص خواهد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: از آنجا که وجود حضرت معصومه برکت مضاعفی در قم داشته و سالروز ورود ایشان با نشاط و شادابی همراه است این روز را به عنوان روز قم انتخاب کردیم.

در نهایت مطرح شد که برای ثبت شدن این روز در تقویم سال آینده نیاز به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد و این طرح باید به صورت دو فوریتی پیگیری شود که در این جلسه تصویب شد.

حمایت از ساخت بیمارستان در قم

موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، مربوط به تخفیف ۴۰ درصدی در عوارض ساختمانی بیمارستان تخصصی قلب بود که توسط موسسه آیت الله سیستانی در قم ساخته می‌شود.

مجید اخوان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه تخفیف جاری برای پرداخت نقدی ۱۵ درصد است و لایحه شهرداری تقاضای ۲۵ درصد تخفیف ویژه کرده اظهار داشت: کمیسیون با ۱۵ درصد تخفیف موافقت کرد؛ یعنی ۳۰ درصد تخفیف اتفاق بیفتد تا به صورت نقد و یکجا پرداخت شود. با این مصوبه یک و ۸۰۰ میلیارد تومان کاهش در عوارض اتفاق خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر، دیگر عضو شورای شهر قم هم در این جلسه با اشاره به اینکه در امور عامل المنفعه شهرداری باید سهم خود را در نظر نگیرد گفت: این امتیاز باید تا زمانی به مالک تعلق داشته باشد که کاربری عام المنفعه در آن ملک برقرار بماند.

حسن طلایی، عضو کمیسیون خدمات شهری هم با اشاره به اینکه باید از سرمایه‌گذار در شهر قم حمایت کرد ادامه داد: در شهر قم بیمارستان تخصصی نداریم و پیشنهاد من این است که ۴۰ درصد تخفیف لایحه شهرداری تصویب شود.

وی افزود: این بیمارستان برای شهر قم امکاناتی فراهم می‌کند و از طرفی موجب رونق گردشگری سلامت خواهد شد.

جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر هم افزود: معمولاً پروژه‌هایی که آیت الله سیستانی پیگیری می‌کند خیریه‌ای است و منافع آن برای همه مردم است و خوب است نگاه تشویقی نسبت به این موضوع داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید این را در لایحه بیاوریم که تا زمانی که این زمین کارکرد بیمارستانی دارد شهرداری مطالبه خود را در قالب ماده ۱۰۱ ندارد.

در نهایت لایحه شهرداری به میزان ۴۰ درصد کاهش عوارض مشروط به پرداخت نقدی تصویب شد.

تصویب تفریغ بودجه دو سازمان

همچنین در این جلسه تفریغ بودجه سال ۹۶ سازمان کشتارگاه تصویب شد. بودجه مصوب این سازمان چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که با متممی، ۹۷۰ میلیون تومان به درآمد اضافه و در نهایت هم ۹۹ درصد بودجه محقق شده است.

تفریغ سازمان زیباسازی هم در این جلسه تصویب شد. این بودجه نه میلیارد تومان مصوب شده که در اصلاحیه به پنج میلیارد و ۵۷۰ میلیون کاهش پیدا کرده و در نهایت معادل ۷۴ درصد اصلاحیه محقق شده است.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، عملکرد سازمان در هزینه کرد چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان یعنی حدود ۷۰۰ میلیون تومان اضافه هزینه شده است.

یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از درآمد این سازمان از عوارض تابلوی صنوف تأمین شده. همچنین درآمد پرتابل و بیلبود هر کدام یک میلیارد تومان در شهر بوده است.

تمرکز اختیارات زیباسازی در دست یک سازمان

آنطور که اخوان می‌گوید اضافه هزینه این سازمان هم مربوط به سرمایه‌گذاری در راستای ساماندهی و ارتقای کیفی سیما و منظر شهری بوده که این موضوع نسبت به سال گذشته تحقق بهتری داشته است.

همچنین سازمان زیباسازی دو میلیارد تومان درآمد برای دریافت عوارض زیباسازی از بی تی اس‌ها پیش‌بینی کرده که این رأی در دیوان عدالت اداری باطل شده است.

محقق نشدن درآمد‌های این سازمان در سال ۹۶ به صورت کامل، مورد سؤال برخی از اعضای شورای شهر قم بود.

روح‌الله امراللهی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در این زمینه گفت: واقعیت این است که در قالب سرمایه‌گذاری بحث‌های تبلیغاتی را به بخش خصوصی واگذار کردیم و عملاً رقیب‌هایی برای سازمان زیباسازی ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: به دلیل این سیاست نرخ‌های شهر قم نسبت به شهر‌های دیگر شکستی دارد و الآن مجموعه سازمان زیباسازی نمی‌تواند در این شرایط به درآمد‌های خودش برسد.

علیرضا احمدی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به وجود تابلو‌هایی در دست نیروی انتظامی، بنیاد شهید، اتوبوسرانی و ... گفت: تعدد بیلبورد‌ها و عرشه‌هایی که دست سازمان دیگر هست نرخ سازمان زیباسازی را شکسته است.

وی افزود: اگر بخواهیم سازمان زیباسازی به جایگاه خود برسد باید تمام اتفاقاتی که در حوزه زیباسازی قرار است اتفاق بیفتد باید دست سازمان زیباسازی باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 8 مرداد 97، کد مطلب: 6616583: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
همین کم مونده بود که بیان اینا این کارو کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
خیلی نژاد پرستانست
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
واقعا چه کاریه فکرتون چیه هدفتو.ن چیه ؟ م.ق754
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
چطوره برای هر شهر یا استان یک روز در تقویم تعیین کنیم؟؟
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین