پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: میزان آب خروجی از سد ایوشان خرم آباد با توجه به افزایش دمای هوا و تبخیر شدید، از یکهزارو 600 لیتر در ثانیه به پنج هزار لیتر در ثانیه افزایش یافت.

شعار سال: رضا میرزایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تکمیل شبکه تحت پوشش سد ایوشان، دیگر امکان رهاسازی آب مازاد از این سد برای پایین دست وجود ندارد.
وی افزود: سد ایوشان دارای اراضی هدف است و مساحت شبکه آن دو هزارو 500 هکتار می باشد و تا زمانی که شبکه آن تکمیل نشده است، امکان رهاسازی آب برای پایین دست وجود دارد.
میرزایی گفت: سد ایوشان اکنون از نظر ذخیره آب وضعیت مناسبی ندارد و حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری آب سد برای اراضی کشاورزی پایین دست و حق آبه زیست محیطی رودخانه تخلیه و وارد حجم مرده خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اطلاع رسانی، اخطاریه کتبی و برخوردهای قضایی متاسفانه تعدادی از اهالی روستاهای بخش‌ های زاغه، چغلوندی و بیرانشهر به طور غیر مجاز اقدام به کشت برنج و سیب‌زمینی نموده و حق آبه زیست محیطی رودخانه را نیز رعایت نکرده ند.
وی بیان کرد: اعمال فشارهای سیاسی و اجتماعی برای باز کردن دریچه سد و رهاسازی کامل ذخیره آب آن خسارتی است که در چندین سال آینده جبران نخواهد شد.
میرزایی افزود: اگر در سه سال آینده وضعیت بارش های لرستان در حد نرمال هم که باشد پر شدن مخزن سد ایوشان به طور کامل امکان پذیر نیست و این مساله در آینده شبکه تحت پوشش ایوشان را با چالش مواجه می سازد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 9 مرداد 97، کد مطلب: 82986596: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ا.ف75
فکر کنم تنها جایی باشه که خبر خوبی در مورد اب برامون داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین