پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
ترامپ در گذشته انتقاداتی را علیه FBI، CIA و آژانس امنیت ملی مطرح کرده بود. او مدعی است که راستی و اعتماد در نهادهای دولتی در حال از بین رفتن است اما آیا تا پیش از این اعتماد و راستی ای وجود داشته است؟
شعارسال:ترامپ در گذشته انتقاداتی را علیه FBI، CIA و آژانس امنیت ملی مطرح کرده بود. او مدعی است که راستی و اعتماد در نهادهای دولتی در حال از بین رفتن است اما آیا تا پیش از این اعتماد و راستی ای وجود داشته است؟

پس از دیدار ترامپ و پوتین در هلسینکی، دونالد ترامپ به شدت از سمت رسانه ها به خاطر انتقاد از نهادهای اطلاعاتی خودش در مقابل کشور روسیه مورد انتقاد قرار گرفت. ترامپ در گذشته انتقاداتی را علیه FBI، CIA و آژانس امنیت ملی مطرح کرده بود. او مدعی است که راستی و اعتماد در نهادهای دولتی در حال از بین رفتن است اما آیا تا پیش از این اعتماد و راستی ای وجود داشته است؟

در قسمت زیر به ده مسئله و دلیل می پردازیم تا نشان دهیم چیزهایی که CIA یا هر نهاد اطلاعاتی دیگری تا کنون به شما گفته اند، واقعیت نداشته است.

عملیات پیپر کلیپ: در سال 1945 هنگامی که متحدین پیشرفت برلین را در دو جبهه دیدند، ارتش آمریکا بیش از 1600 دانشمند و مهندس نازی را استخدام کرد. در حالی که سربازان به اسم شکست فاشیسم می جنگیدند ارتش آمریکا محققین درگیر در آزمایش‌های مرتبط با ساخت بمب‌های شیمیایی و بیولوژیک و نیز افرادی که در آزمایش بر روی انسان زنده تبحر پیدا کرده بودند را از اروپا به آمریکا منتقل کرده و ضمن حمایت از آن‌ها با اعطای هویت‌های جعلی از آن‌ها در آزمایشگاه‌های خود برای توسعه تسلیحات نامتعارف استفاده کرد.

عملیات نورث وودز: اتهام مهمی که سازمان سیا با آن رو به روست مربوط به حملات موسوم به پرچم های دروغین است. در عملیات نورث وودز که طرح مشترک سیا و پنتاگون بود قرار بر این بود که به وسیله اقدامات تروریستی خود آمریکا علیه شهروندان آمریکایی و مواضع نظامی، آتش جنگ با کوبا شعله ور شود. در آن زمان این ایده توسط کندی وتو شد. اما حالا پنجاه سال از آن زمان می گذرد و دیگر کِندی ای وجود ندارد که ایده های روان پریشانه ها این نهاد ها را وتو کند.

کودتای آلنده: در سال 1970 سالوادور آلنده به عنوان رهبر شیلی برگزیده شد. او اولین رئیس جمهور سوسیالیستی بود که در آمریکای جنوبی انتخاب می شد. دولت تحت رهبری نیکسون فورا جنگ اقتصادی علیه وی را به راه انداخت. این جنگ تاثیری نداشت و آلنده در سال 1973 کرسی های حزبش را در پارلمان افزایش داد و به حداکثر رساند. در عوض آمریکا به وسیله پینوشه کودتایی به راه انداخت. پینوشه یک فاشیست و دیکتاتور بود که هزاران هم وطن خود را زیر پا گذاشت اما مورد علاقه رهبران غربی بود.

کودتای مصدق: در سال 1953 محمد مصدق نخست وزیر ایران که یک فرد سوسیال دموکرات بود خواستار بازپرداخت درآمدهای نفتی کمپانی انگلیسی- ایرانی شد و نگاهی هم به محدود کردن کنترل نفت ایران از دست خارجی ها داشت. چند ماه بعد طی یک عملیات مشترک آمریکایی-انگلیسی به نام آژاکس، کنترل همه امور به دست شاه ایران افتاد.

عملیات ماکینگ برد: این عملیات، پروژه سیا برای تدارک، آموزش و کنترل روزنامه نگارانی در شبکه های خبری اصلی در سراسر کشور بود. پس از فاش این پروژه، مدیر سیا در سال 1976اعلام کرد که سیا هیچ گونه ارتباطی با سرویس های خبری، روزنامه ها، شبکه های تلویزیونی و رادیو ندارد.

شنود مردم: این واقعیت که این روزها به آن پرداخته می شود و اکثر رسانه ها از آن صحبت می کنند جاسوسی آژانس امنیت ملی از کل جهان است. می دانیم که این واقعیت دارد زیرا ادوارد اسنودن آن را افشا کرد. زمانی که این موضوع مورد چالش قرار گرفت نمایندگان سازمان سیا و آژانس امنیت ملی دروغ گفتند، حتی زمانی که در کنگره مورد پرسش نمایندگان قرار گرفتند باز هم دروغ گفتند. بعد از آن که اثبات شد که آن ها دروغ گفته اند دروغ خود را توجیه کردند. در حالی که توجیه یک دروغ همچنان دروغ است. هنوز هم هیچ سندی برای اثبات این که شنود غیر قانونی متوقف شده است وجود ندارد.

نیره: در جریان این عملیات یک دختر جوان به نام نیره در زمان اشغال کویت توسط ارتش صدام حسین با چشمانی گریان به عنوان یک شاهد در مقابل دوربین های تلویزیونی آمریکا قرار گرفت و پرده از جنایت های سربازان عراقی در حمله به بیمارستان های کویتی برداشت. نیره ادعا می کرد که سربازان عراقی اقدام به کشتار بیماران بستری شده در بیمارستان کرده و حتی دستگاه های اینکوباتور دارای نوزادان کویتی را از بین بردند. پس از پاکسازی کویت و عقب راندن ارتش عراق مشخص گردید که آن دختر جوان ، دختر ۱۵ ساله سفیر کویت در آمریکا بوده است که با هدف فریب افکار عمومی این نقش را ایفا کرده است. تا از این طریق آمریکا بتواند عملیات طوفان صحرا را علیه صدام به راه بیندازد.

کوینتلپرو: واژه کوینتلپرو که مخفف برنامه های ضد اطلاعات اف بی آی است، در حقیقت یک رشته از پروژه‌های مخفی و گاه غیرقانونی انجام شده توسط اف‌بی‌آی آمریکا با هدف جاسوسی، نفوذ، بی اعتبارسازی و اخلال در سازمان‌های سیاسی داخلی بود. این سازمان ها شامل گروه های حقوق بشری، سوسیالیست ها، معترضین به جنگ ویتنام، حزب کونیست، گروه های محیط زیستی و سازمان های فمینیستی بودند. هدف کوینتلپرو خنثی کردن افراد و سازمان های با گرایش چپ از طریق گزارش ها و اطلاعات جعلی به رسانه ها بود. به یاد بیاورید که چگونه "رند پال" یک خائن ، یا "جرمی کوربین" یک ضد یهود خوانده شد.

ام‌کی‌اولترا: اسم رمز برنامه مخفی و غیرقانونی تحقیقاتی بر روی انسان بود که توسط سیا انجام می‌شد. این برنامه رسمی دولت آمریکا از سال 1953 آغاز شد و تا سال 1973ادامه یافت. این برنامه ها شامل هیبنوتیزم و القای جرم، مطالعات در خصوص شکنجه، مطالعه در خصوص اثر آزار زبانی و آزار جنسی بود. هر چند که ما هرگز اطلاعات دقیقی از حجم این اتفاقات نداریم زیرا اسناد این پروژه در سال 1973 به دستور مدیر سیا از بین رفت.

جنگ عراق: این جنگ ممکن است خطرناک ترین و یا مخفیانه ترین عملیات نباشد اما بدون شک بی شرمانه ترین و گستاخانه ترین آن هاست. جنگ به نام سلاح های کشتار جمعی شروع شد، همه می دانستند که این سلاح ها وجود ندارد اما دروغ گفتند. رئیس جمهور دروغ گفت، معاون رئیس جمهور دروغ گفت، وزیر دفاع دروغ گفت، وزیر امور خارجه دروغ گفت. آن ها هم به مردم و هم به سازمان ملل دروغ گفتند. یک میلیون عراقی در این جنگ کشته شدند. آن ها جنگ را شروع کردند تا برای خود پول به دست بیاورند، عراق را کنترل کنند و نفوذ خود را گسترش دهند.

طبقه حاکم ما پر است از انسان های روان پریش و مجرمان جنگی که کمترین توجهی به مردم ندارند. آن ها طرح های بچه گانه و شیطانی خود را بارها و بارها تکرار می کنند. آن ها در لیبی و سوریه بار دیگر جنگ به راه انداختند.

نهادهای دموکراتیک ما دروغ می گویند تا بتوانند جنگ را آغاز کنند. آن ها راجع به کاری که می خواهند بکنند فکر نمی کنند. این مسئله در خصوص ایران، کره شمالی و روسیه نیز صادق است. به طور کلی این نهادها نه تنها صداقتی ندارند بلکه آن را از بین برده اند.

شعارسال، با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار8مرداد97، کد خبر: 13970502001286، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین