پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۴۵۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
حسنی گفت: چنان چه یک نوع هم اندیشی از سوی دولت و اصناف صورت می‌گرفت، مشکلات زیادی حل می شد اما متأسفانه تا به حال به گفتگوهای ساده اکتفا شده است و هنوز اختیارات در دست دولت است و دولت هم بلد نیست با این وضعیت بازار و افزایش قیمت‌ها درست برخورد کند.

شعار سال: قاسمعلی حسنی، دبیرکل بنکداران مواد غذایی بیان داشت: سوء مدیریت از سوی دولت و مسئولین بیداد می‌کند، مواردی از جمله دادن ارز دولتی به واردکنندگان و زدن چوب حراج به ذخایر ارزی مشکلات زیادی را در بازار به وجود آورده است.

وی ادامه داد: بر قیمت‌ها هیچ گونه کنترل و نظارتی وجود ندارد و همین موجب شده است تا بازار دچار آشفتگی قیمت شود، البته من به مردم اطمینان می‌دهم که کالا به میزان فراوان در بازار موجود است. اینقدر کالای اساسی در کشور وجود دارد که حداقل تا چهار سال دیگر هم کالایی وارد نکنیم،‌به هیچ کالایی نیاز نداریم، اما متاسفانه هیچ نظارتی بر روی توزیع صورت نمگیرد.

حسنی تأکید کرد: ما در تأمین کالا با هیچ گونه مشکلی مواجه نیستیم، حتی کالا بیش از نیاز مردم در بازار موجود است، اما در این میان عده ای سودجو هستند که در رابطه با قیمت کالاها سودجویی می کنند.

وی اظهار داشت: چنان چه یک نوع هم اندیشی از سوی دولت و اصناف صورت می‌گرفت، مشکلات زیادی حل می شد اما متأسفانه تا به حال به گفتگوهای ساده اکتفا شده است و هنوز اختیارات در دست دولت است و دولت هم بلد نیست با این وضعیت بازار و افزایش قیمت‌ها درست برخورد کند.

حسنی اضافه کرد: تصمیماتی مانند اعلام نرخ 4200 تومانی برای دلار در 20 فروردین اشتباه بود و این به معنا است که مسئولین ما، کشور را در حد یک اتاق 12 متری در نظر می‌گیرند، عواقب این گونه تصمیم ها موجب شد که دلار پنج نرخی باشد و تأثیر این گونه تصمیمات بر بازار کاملا مشهود است و موجب مشکلات زیادی شده است.

دبیرکل بنکداران مواد غذایی گفت: من باز هم تأکید می‌کنم در حال حاضر هیچ گونه کمبود کالا در کشور نداریم، حتی بیش از چند سال مردم، کالا در بازار موجود است، تاکنون نیز احتکاری صورت نگرفته اما اگر مردم تفاوت قیمتی در بازار مشاهده می کنند به دلیل سوءاستفاده و سودجویی عده ای فرصت طلب است.

حسنی در رابطه با واردات بیان داشت: این وضعیت و این تصمیم گیری‌های اشتباه موجب شده است تا واردکنندگان سودهای 120 درصدی به دست آورند، برخی با دلار 4200 کالا می‌خرند اما کالاها را با دلار 10 هزار تومان عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به این مطلب که دلارهای ارزان عامل اصلی واردات افسارگسیخته و سودهای بادآورده شده است، گفت: دادن دلار دولتی به واردکنندگان اشتباه بود و موجب شد تا سودهای کلانی نصیبشان شود، همین هم موجب شده است که واردات افزایش چشمگیری داشته باشد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نود اقتصادی، تاریخ انتشار 10 مرداد 97، کد مطلب: 2112875، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
ا.ف75
نه که بلد نباشه! نمیخواد! خواستن خیلی مهمه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین