پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۳۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
استاندار اصفهان تاکید کرد: بحرانی‌ترین مسئله استان، موضوع آب است به طوری که در ۵۰ سال گذشته میزان ورودی زاینده‌روز از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون متر مکعب به تدریج کاهش یافته و به یک چهارم رسیده است.

شعارسال:استاندار اصفهان تاکید کرد: بحرانی‌ترین مسئله استان، موضوع آب است به طوری که در ۵۰ سال گذشته میزان ورودی زاینده‌روز از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون متر مکعب به تدریج کاهش یافته و به یک چهارم رسیده است.

محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانگفت: ۱۰۰ واحد مسکونی برای نصب یونیت های خورشیدی در شرق اصفهان شناسایی و بازدید فنی شده و از اواسط مرداد ماه نصب یونیت ها در این واحدها آغاز می شود که برای هر خانه ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: سال آبی جاری به دلایل مختلف از جمله خشکسالی پی در پی و کاهش بارش ها سالی استثنایی بوده است به طوری که میانگین بارش ها از میانگین میزان کمترین بارش های ماهانه در ۴۰ سال گذشته نیز کمتر بوده و امسال به میزان یک دوم سال گذشته بارش گزارش شده است.

استاندار اصفهان بحرانی ترین مسئله ی استان را موضوع آب خواند و اظهار داشت: این مشکل نه تنها در امسال بلکه در دو دههاخیر خود را نشان داده است بطوری که در ۵۰ سال گذشته میزان ورودی زاینده روز از یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون متر مکعب به تدریج کاهش یافته و به یک چهارم رسیده است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه با این روند نمی توان انتظار معجزه داشت، تصریح کرد: مطمئنا این روند نزولی ادامه خواهد داشت و باید تدابیر لازم برای ده سال آینده از امروز بکارگرفته شود.

وی با اشاره به اقدامات مثبت مدیران استان در کنترل شرایط خاطرنشان کرد: میزان خسارات و خشکسالی و... به حدی است که بیش از توان مدیران و منابع و اعتبارات می باشد که نارضایتی مردم و کشاورزان را در پی داشته است.

مهرعلیزاده با بیان اینکه به کشاورزان اطمینان داده شد که در هر صورت آب به باغات خواهد رسید، ابراز داشت: کشاورزان به قول مدیران اعتماد کردند و در این راستا شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان تلاش های زیادی را به انجام رساندندکه در نهایت آب شرب شهرستان های مسیر از منابع دیگر تامین و چاه های آب شرب شهرستان ها در اختیار باغات قرار گرفت.

وی با اشاره به افزایش قیمت تانکرهای حمل آب بیان کرد: اگر مردم به یکدیگر رحم نکنند مورد رحم خداوند هم قرار نخواهند گرفت و با متخلفان در این زمینه برخورد لازم صورت گرفت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه خشکی باغات زحمات ۴۰ ساله ی باغداران و تنها سرمایه ی آن ها را نابود خواهد کرد، عنوان کرد: با پیشنهادی که به مرکز و شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود ارسال گردید، امیدواریم با فراهم نمودن سازوکارهای اجرایی در سریعترین زمان ممکن این کارها اجرایی شود و خسارات به حداقل برسد.

مهرعلیزاده با اشاره به پایین آمدن سطح چاه های کشاورزان شمال اصفهان گفت: تمهیداتی اندیشیده شده است که با بازسازی قنوات و چاه‌ها و ... تا اندازه ای مشکلات این منطقه برطرف گردد.

وی به اجرای طرح اشتغال جایگزین برای کشاورزان شرق اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح ایجاد ۶۳ هزار شغل با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح نصب یونیت های انرژی خورشیدی در واحدهای مسکونی و مزارع شرق اصفهان تصریح کرد: در فاز اول ۲ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده ست که تاکنون ۱۰۰ واحد شناسایی و بازدید فنی شده و ازاواسط مرداد ماه نصب یونیت ها در این واحدها آغاز و برای هر خانه ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه این طرح ماهانه حدود ۷۰۰ هزار تومان درآمد برای کشاورزان در پی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که بتوانیم کمک معیشتی را نیز به کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی پرداخت نماییم.

وی به طرح ایجاد اشتغال پایدار مربوط به روستاها و عشایر اشاره کرد و ابراز داشت: از ۱۲۴ میلیارد تومان سهمیه ی استان اصفهان تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان جذب شده است و امیدواریم که تا پایان شهریور ماه، اصفهان به جایگاه بالایی در جذب این تسهیلات دست یابد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار12مرداد 97، کد خبر: 651910،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
خداییش ملتی هستیم که تا به مشکل نخرویم حرکت کردن رو بلد نیستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین