پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۶۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
یک شرکت داخلی با هدف توسعه ظرفيت مهندسي ساخت تجهيزات ويژه در كشور در دهه 70 پا به عرصه فعاليت صنعتي گذاشت و در این مدت، توانست صنعت حفاری کشور را بی نیاز از واردات دستگاه تاپ درايو، یکی از دستگاه های پرکاربرد در این صنعت کند.

شعار سال: یک شرکت داخلی با هدف توسعه ظرفيت مهندسي ساخت تجهيزات ويژه در كشور در دهه 70 پا به عرصه فعاليت صنعتي گذاشت و در این مدت، توانست صنعت حفاری کشور را بی نیاز از واردات دستگاه تاپ درايو، یکی از دستگاه های پرکاربرد در این صنعت کند.

شركت مهندسي نوآوران تكساز صنعت (تايكو) در سال 70 با هدف توسعه ظرفيت مهندسي ساخت تجهيزات ويژه در كشور پا به عرصه فعاليت صنعتي گذاشت. اين شركت از بدو تأسيس تا كنون به همراه شركت هاي زير مجموعه خود با حضور در عرصه هاي مختلف صنعت و تكنولوژي قابليت و توانمندي خود را به عنوان يك مجموعه قوي صنعتي به اثبات رسانده است.

این شرکت با بومي سازي تكنولوژي ساخت دستگاه تاپ درايو و بستر سازي مناسب برای توليد انبوه آن توانسته كشور را از واردات اين دستگاه پركاربرد در صنعت حفاري بي نياز سازد. همچنين نويد رونمايي از دستاوردي نو در حوزه ماشين آلات كشاورزي در آینده نزدیک اميد بخش چشم اندازي روشن در جهت خودكفايي هر چه بيشتر كشور است.

در آخرين ارزيابي صورت گرفته توسط معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، شرکت مهندسي نوآوران تکساز صنعت (تايکو) به عنوان يکي از برترين شرکت هاي دانش بنيان صنعتي ايران در دسته فناوري ماشين آلات و تجهيزات پيشرفته شناخته شده است.

زمینه فعالیت این شرکت به گفته محمد افلاطون زاده، مدیرعامل شرکت شامل صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان، خودرو، معدنی و فولاد، کشتارگاهی، سلولزی، غذایی، آلات کشاورزی و ساختمانی می شود.

وی می گوید: شرکت ما اولین سازنده تاپ درایو در خاورمیانه است و این نام پرآوازه ایران است که در صدر جدول ساخت چنین دستگاهی قرار دارد این دستگاه باعث کاهش زمان حفاری و شتاب دادن به عملیات حفاری می شود صرفه اقتصادی دارد و با کارکردی ایمن و مطمین مناسب برای کاربران است.

در این شرکت پروژه های مختلفی در حوزه های فعالیتی که دارد انجام شده است. به طور مثال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در سالهای اخیر با توجه به تحریم های وضع شده علیه صنایع ایران و توقف همکاری های دوطرفه با شرکای تجاری خارجی، شرکت تایکو برآن شد تا با تجربیات بدست آمده در زمینه دستگاه های حفاری، پروژه ساخت داخل این دستگاه را در دستور کار خود قرار دهد. در سال 88 پروژه ساخت دستگاه تاپ درایو با نام NTS 500 آغاز و پس از آن در سال 89 قرارداد ساخت با شرکت ملی حفاری ایران انعقاد و در سال 91 اولین دستگاه تحویل شد.

همچنین این شرکت تایکو به عنوان اولین سازنده کشتارگاه های صنعتی در کشور با کادر تخصصی و با تکیه بر تجربیات چندین ساله پروژه های مختلفی را برای بخش های گوناگون نظیر شرکت پشتیبانی امور دامی بهبود و ارتقاء سطح بهداشت گوشت تولیدی، شرایط کار پرسنل و تطبیق خطوط صنعتی با استانداردهای جهانی کیفیتی مطلوب و مورد انتظار خریدار نکاتی است که از ساخت صحیح و تحت کنترل تجهیزات صنعتی حاصل می شود. در طراحی و ساخت کشتارگاه های صنعتی توسط شرکت تایکو حد اکثر سطح بهداشت، نیروی انسانی بهینه، حد اکثر راندمان تولید بر اساس تجارب حاصل از پروژه های گوناگون و منطبق بر استاندارد های جهانی تضمین می شود.

خطوط صنعتی تولیدی این شرکت در ظرفیت های 500 الی 2000 راس دام کوچک و 50 الی 400 راس دام سنگین در اکثر نقاط کشور و در شهر های مخطلف اجرا شده اند که از آن جمله می توان به طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی کشتارگاه های ایلام، اقلید، یاسوج، خانلق، شهر کرد، خورین، کرمانشاه، زابل، تهران، یزد، بجنورد، فساران، تالش، بابل، گرمسار ، جیلین و همچنین ساخت کشتارگاه در کشور اتیوپی اشاره کرد.

از دیگر زمینه های فعالیت این شرکت صنایع غذایی است که شرکت تایکو فعالیت خود را در زمینه احداث كارخانه هاي شكر از طرح هاي شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبی از سال 75 آغاز کرده است. این فعالیت مشتمل بر ساخت داخل تمامي تجهيزات سالن توليد شكر خام و تصفیه در کارخانه های هفتگانه شکر امام خمینی، امیر کبیر، دعبل خزاعی، میرزاکوچک خان، سلمان فارسی، فارابی و دهخدا است. تعداد تجهیزات ساخته شده در این زمینه بالغ بر یک هزار و 540 مجموعه و به وزن 14 هزار و 300 تن شامل كليه مراحل مهندسي و تهيه نقشه هاي كارگاهي، تأمين مواد اوليه، ساخت، نصب، راه اندازي و آموزش می شود.

طراحی ، ساخت و نصب دستگاه نشاکار برنج مدل NRT 430 نیز از دیگر دستاوردهای این مجموعه فعال در حوزه صنعت است.

بدون ترديد صنعت ساختمان و مصالح مصرفي در آن، سهم بسزايي در رشد اقتصادي كشور داشته و فرصت‌هاي جديد توليد و اشتغال را فراهم آورده است. به موازات اين رشد، با افزايش تعداد پروژه‌هاي عمراني وقوانين جديد مربوط به بخش مسكن در زير بخش‌هاي توليد، توزيع و مصرف مصالح ساختماني (تصويب آئين نامه نظارت بر اجراي استاندارد‌هاي اجباري در مراحل توليد، توزيع و مصرف مصالح توسط هيات وزيران)و موضوعاتي همچون هزينه تمام شده، افزایش كيفيت ساخت و ساز، مسائل زيست محيطي و مدیریت بر منابع انرژی با جلوگیری از هدر رفت انرژی در خطوط تولید مصالح سنتی ساختمان، استفاده از تكنيك‌هاي توليد مصالح نوين و پيشرفته را در کشور الزامی ساخته است. خطوط طراحی شده این شرکت قابلیت تولید بتن سبک هوادار غیر اتوکلاوی و اتوکلاوی را دارا است که از جمله مزیت های بتن سبک می توان به سبک سازی و کاهش بار مردة ساختمان، کاهش هزینه سرمایه‌گذاری در اسکلت (فلزی و بتن آرمه)، فوندانسیون و مرحله سفت کاری بنا، افزایش ایمنی ساختمان در برابر زلزله و کاهش خسارت ناشی از آن، افزایش سرعت اجرا، افزایش عمر مفید ساختمان، تقلیل هزینه‌های حمل و نقل و کاهش مصرف سوخت، عایق حرارتی و برودتی و غیره اشاره کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، تاریخ انتشار 13مرداد 97، کدمطلب: 36495، www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
توی نفت و حفاری و پتروشیمی دیگه خودکفا نشیم، اونم بعد از این همه سال باید بریم سرمون رو بذاریم و بمیریم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
ای کاش کسی بیاد رییس جمهور بشه که به تولیدات داخلی هم تکیه داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین