پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹
عضو شورای شهر تبریز با اشاره به وضعیت نامناسب زیست محیطی بخش غربی شهر تبریز و ایجاد وضعیت نامناسب در حوزه سلامت گفت: در محدوده مایان، پساب‌های صنعتی از این روستا می‌گذرد در حالی که این کانال محل عبور آب‌های سطحی، چشمه و رود است ولی از داخل آن شیرابه‌های سیاه و پساب‌های صنعتی عبور می‌کند.

شعارسال: فریدون بابایی‌اقدم امروز  در تبریز اظهار کرد: در طول چندسالی که عضو شورای شهر تبریز هستم، موضوعات مختلفی در رابطه با محیط زیست و توجه به بحث‌های زیست محیطی داشته‌ایم که متاسفانه در برخی موارد به جای پاسخگویی از طرف ارگان ذی‌ربط با موضع‌گیری‌های زیادی روبه‌رو شدیم.

عضو شورای شهر تبریز افزود: متاسفانه با این موضع‌گیری‌ها، عملاً دغدغه‌ها سرجای خود باقی مانده و مشکلات حل نشدند.

بابایی اقدم با اشاره به وضعیت نامناسب زیست محیطی بخش غربی شهر تبریز و ایجاد وضعیت نامناسب در حوزه سلامت گفت: در محدوده مایان، پساب‌های صنعتی از این روستا می‌گذرد در حالی که این کانال محل عبور آب‌های سطحی، چشمه و رود است ولی از داخل آن شیرابه‌های سیاه و پساب‌های صنعتی عبور می‌کند.

وی متذکر شد: این پساب‌ها نه تنها اهالی آن منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده بلکه از روستا عبور کرده و به اراضی کشاورزی اطراف روستا می‌رسد.

اقدم توضیح داد: به هر حال این پساب‌ها در اراضی کشاورزی که کلزا و گندم می‌کارند و یا علوفه‌ای که دام‌ها از آن مصرف می‌کنند، باعث مضرات زیادی شده و مستقیم و غیرمستقیم روی مردم این منطقه و حتی خود شهر تبریز اثر منفی می‌گذارد.

وی بیان کرد: عدم توجه به پساب‌های صنعتی در اراضی کشاورزی، به نوعی بازی با زندگی مردم است و با وجود تذکراتی که قبلاً داده شده بود ولی همچنان آن مشکلات بدون حل باقی مانده است.

عضو شورای پنجم شهر تبریز افزود: این پساب‌ها علنا در بخش کشاورزی استفاده شده و هیچ‌گونه بازخواستی انجام نگرفته است.

وی ابراز کرد: مراجع قضایی باید هرچه سریع‌تر نسبت به رسیدگی به این موضوع اقدام کنند و همه دستگاه‌ها و مردم نسبت به سلامتی جامعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.





شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آذربایجان شرقی فارس ، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1397 ، کدخبر: 13970515000043،www.azarbaijan-sharghi.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین