پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: بانك هاي بزرگ بين المللی همكاری مجدد و فراگير با ايران را راه اندازی نكرده‌اند زيرا دعواهای پشت صحنه آن هنوز به پايان نرسيده است و امكان استفاده از باز شدن سوئيفت نمی دهند.

شعارسال: محسن رضایی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: سوئیفت یعنی همان كانال مبادلات ارزی، ظاهرا باز شده، ولی آبی كه از آن عبور می كند قطره چكانی است، در واقع تبادلاتی كه پیش از این با برخی از بانك ها از طرق مختلف مقدور بود اكنون از كانال رایج سوئیفت انجام می شود.

وی افزود: اما بانك های بزرگ بین المللی همكاری مجدد و فراگیر با ایران را راه اندازی نكرده‌اند زیرا دعواهای پشت صحنه آن هنوز به پایان نرسیده است و امكان استفاده از باز شدن سوئیفت نمی دهند.

رضایی گفت: یك علت آن نیز نگرانی بانك های جهانی از رفتار دوگانه آمریكایی ها و شبكه پیچیده تحریهای اعمالی اتحادیه اروپا و آمریكا است.

وی ادامه داد: اخیراً رئیس مجلس نمایندگان كنگره آمریكا گفته است كه با ورود ایران به نظام بانكی و گردش دلار آمریكا مخالفت می كنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چندی پیش توماس شانون معاون جان كری در امور سیاسی و حقوقی در جلسه استماع كمیته روابط خارجی سنا گفته بود مانع ورود ایران به سیستم بانكی آمریكا خواهیم شد.

رضایی تاكید كرد: اگر این تهدیدات عملی شود تحریم هایی كه توسط برجام برداشته شد دوباره از طریق دیگری اعمال می شود. دولت و تیم مذاكره كننده باید برای مقابله با آن فكری كنند

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 29فروردین1395، کدخبر: 161019: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین