پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۴۸۶۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
موتمنی گفت: این بازرسی ها و نظارت ها بود که سبب شد انبارهای خودرو خالی شود و دیگر الان کسی خودرو احتکار نمی کند. شرکت هایی که به صورت ثبت نامی خودرو فروخته بودند الان یا خودرو را تحویل می دهند یا پول ثبت نام کنندگان را مرجوع می کنند.

شعار سال : سعید موتمنی در خصوص آخرین وضعیت بازار خودروهای وارداتی گفت: می‌توان گفت که هیچ خرید و فروشی در این حوزه صورت نمی‌گیرد و بازار قفل شده که مهمترین علت آن قیمت بالای این خودروها و پایین آمدن قدرت خرید مردم است. در حالی که بازار از خودرو خارجی اشباع است اما تقاضایی وجود ندارد.

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران گفت: وقتی سال گذشته تویوتا آر ایکس 290 میلیون تومان بود اما الان همان خودرو به 800 میلیون تومان رسیده و یا سانتافه‌ای که 230 میلیون بود اما الان 480 میلیون تومان شده است در حالی که کمتر قشری از مردم این مقدار افزایش درآمد داشته است. بدیهی است که خرید و فروشی در این حوزه انجام نشود. به طور کلی خودروهای ارزان خارجی در رنج قیمت‌های جهانی در این چهار ماه بیش از 150 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

وی ادامه داد: البته اتفاقاتی که در چند هفته اخیر رخ داده وضعیت بازار را به ثبات رسانده است. وقتی تعزیرات به بازار ورود کرد و بازرسی ها شدت پیدا کرد همه شرکت‌هایی که تاکنون خودروهای خود را در انبار نگهداشته بودند و آنها را به مشتری تحویل نمی‌دادند و یا حتی شرکت‌هایی که به صورت ثبت نامی خودرو فروخته بودند اما برای سودجویی بیشتر خودرو را نگهداشته بودند مجبور شدند خودروها را به بازار عرضه کنند.

موتمنی تصریح کرد: این بازرسی‌ها و نظارت‌ها بود که سبب شد انبارهای خودرو خالی شود و دیگر الان کسی خودرو احتکار نمی‌کند.

رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل و نمایشگاه‌داران گفت: شرکت‌هایی که به صورت ثبت نامی خودرو فروخته بودند الان یا خودرو را تحویل می‌دهند یا پول ثبت نام کنندگان را مرجوع می‌کنند.

وی ادامه داد: بازرسان با استفاده از آمار گمرک به وارد کننده‌ها مراجعه و بررسی می‌کنند که اگر این شرکت 50 خودرو وارد کرده الان این خودروها به بازار عرضه شده و یا همچنان در پارکینگ است. در این صنف هر موقع بازرسی‌ها شدت می‌گیرد بازار خودرو واقعی می‌شود و جلوی سودجویی‌ها گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: مصرف کننده واقعی معمولا خودرو را به صورت نقدی خرید می‌کند و کسانی که ثبت نام می‌کنند به دنبال سرمایه گذاری و یا بالا بردن ارزش پول خود هستند در واقع ثبت نام خودرو خارجی شغل دوم افراد است به همین علت است که معمولا تا خودرو را تحویل می‌گیرند همان‌جا به نمایندگی می‌فروشند.

موتمنی در خصوص قیمت بازار خودروهای وارداتی گفت: اگر بخواهیم با دلار ثانویه محاسبه کنیم امروز حبابی در خودروهای وارداتی وجود ندارد اما اگر با دلار 4200 محاسبه کنیم شاهد حبابی 55 درصدی هستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1397 ، کدخبر: 655672 ،www.ilna.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
واقعا با این مسیری که در زمینه خودرو سازی پیش گرفتیم دیگه هیچ ادمی نمیتونه از طیقه متوسط ماشین بخره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
اینطوری ها هم نیست که این دوستمون میگه! به نظر من مردم باید کار و تلاششون رو بیشتر کنن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
همه ی این ها دلیلش دست های پشت پردست
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین