پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۱
وزير دفاع گفت: با داشتن صنايع دفاعي بروز، هوشمند و قدرتمند است که مي‌توانيم از صلح­ محافظت کنيم.

شعارسال: اميرسرتيپ حاتمي در مراسم رونمايي از نسل جديد موشک‌هاي نقطه زن زميني و دريايي افزود:­ امروز مي‌توانيم از تمامي موانع و سد‌هاي ضد موشکي عبور کنيم که براي تضعيف قدرت بازدارندگي ما بر روي آن‌ها سرمايه گذاري‌هاي کلان مي‌شود.
وزير دفاع افزود: امروز هيچ مانعي نمي‌تواند مقابل اين موشک بايستد و علت آن انعطاف پذيري بالا، تاکتيک پذيري بالا و توان بالايي است که در انتخاب هدف دارد.
وي تاکيد کرد:­ با دستاورد‌هاي جديد به ويژه اين موشک ما براي مدت‌ها مي‌توانيم امنيت خود را تضمين کنيم.
امير سرتيپ حاتمي­ با تاکيد براينکه موشک فاتح مبين صد در صد توليد داخل است، گفت:­ در طراحي، توليد زيرسامانه ها­ و در تجميع و تست اين موشک هيچ نوع وابستگي نداريم­ و به طور کامل يک محصول داخلي است.
وي با بيان اينکه صنعت دفاعي يکي از مولفه‌هاي اصلي استقلال کشور­ و ضامن امنيت وثبات آن و عقبه نيرو‌هاي مسلح است، افزود:­ با داشتن صنايع دفاعي بروز، هوشمند و قدرتمند است که مي‌توانيم از صلح­ محافظت کنيم.
امير سرتيپ حاتمي گفت: صلح زماني برقرار مي‌شود که دشمنان به ويژه دشمناني که عليه ما اقدام مي‌کنند و فقط زبان قدرت را مي‌فهمند، ما هم صنايع دفاعي پيروز و هوشمندي داشته باشيم که امروز داراي چنين صنايع دفاعي هستيم.
وي دانشمندان توانمند را سرمايه اصلي در صنعت دفاعي بيان کرد که متکي به علم و فناوري بومي خود و با نقشه راه قرار دادن رهنمود‌هاي مقام معظم رهبري و هدايت‌هاي ايشان­ و­ با مديريت جهادي و انقلابي توانستند به نياز‌هاي پيچيده، متحول و فراوان نيرو‌هاي مسلح پاسخ دهند.
وي گفت: امروز از محصولي رونمايي مي‌کنيم که بخش قابل توجهي از آنچه در مجلس به مردم و نمايندگان ملت قول داديم، محقق مي‌شود.
وزير دفاع وپشتيباني نيرو‌هاي مسلح با بيان اينکه دشمنان ما هزينه‌هاي بسيار زيادي را براي دريافت تسليحات­ و تجهيزات روز دنيا­ انجام مي‌دهند، افزود: آمريکا هزينه‌هاي چندصد ميليارد دلاري در اين زمينه دارد­ در حالي که ما حداقل هزينه‌ها و با رعايت اقتصاد دفاع و متکي بر هوشمندي­ مي‌توانيم از صلح، محافظت و قدرت بازدارندگي خود را حفظ کنيم.
امير سرتيپ حاتمي­ لازمه اين هوشمندي را دقت در حرکت بيان کرد و گفت:­ ما به مردم قول داديم که همه مولفه‌هاي دفاعي را ارتقا مي‌دهيم که قدرت موشکي يکي از اصلي‌ترين آنهاست.
وي تصريح کرد: ما براي اينکه در دام موازنه تسليحاتي نيفتيم بايد بتوانيم سرمايه‌هاي خود را در جا‌هايي که لازم است، استفاده کنيم که چابکي، رادارگريزي، دقت، مقابله با جنگ الکترونيکي، عمليات در صحنه‌هاي پيچيده و سرعت از جمله آنهاست.
وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح با بيان اينکه امروز موشکي را رونمايي کرديم که واجد همه اين ويژگي هاست، گفت: موشک فاتح مبين هر هدفي را در خشکي­ و دريا و در تمامي شرايط آب و هوايي، ­اقليمي­، محيطي و نيز در روز، شب، هواي باراني و مه آلود مي‌تواند مورد اصابت قرار دهد و ­مانند صاعقه روي هدف خود فرود آيد.
وي با بيان اينکه خانواده فاتح يک موشک کوتاه بُرد است، افزود: اين موشک، سلاحي موثر است و بخش مهمي از نيازمندي‌ها را تامين مي‌کند.
امير سرتيپ حاتمي­ اين اقدام را گامي مهم بيان کرد­ و گفت: زماني که ما به اين فناوري دست يافتيم به سرعت مي‌توانيم آن را به همه خانواده‌ها تعميم دهيم.
وي افزود: چه بسا در آينده‌اي نزديک بگوييم که خانواده فاتح بر روي خانواده ذوالفقار نيز پياده سازي شده است که با آن کار ما مي‌توانيم دشمنان را با فاصله‌هاي بسيار زياد در مرز‌هاي شرف­ و آب و خاک مان نگه داريم.
وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح اين دستاورد بسيار مهم را به فرمانده کل قوا­ و نيرو‌هاي مسلح تبريک گفت­ و خطاب به ملت افزود:­ مردم به زندگي و کار اقتصادي خود برسند­ چرا که امروز دشمن اقتصاد ما را هدف قرار داده و­ همه ملت با تمام وجود و انسجام وهمدلي تلاش کنند چرا که فرزندان آنان­ در نيرو‌هاي مسلح از حاصل کار و دسترنج­ ملت با قوت حمايت مي‌کنند.
اميرسرتيپ حاتمي با بيان اينکه ملت هميشه در امنيت کامل خواهند بود، تصريح کرد:­ در اين مسابقه‌اي که ميان همه قدرت‌هاي دنيا وجود دارد ما خواهيم توانست بازدارندگي خود که ضامن صلح­ و امنيت کشور­ و منطقه است، حفظ کنيم.
وي ابراز اميدواري کرد­ شاهد گام‌هاي بعدي باشيم.
وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح­ در پاسخ به سوالي در مورد برخورد اخير آمريکا با ايران و ايراد‌هايي که برخي کشور‌هاي اروپايي­ به سيستم دفاعي ايران­ وارد مي‌کنند، گفت: بار‌ها گفته اند و آنچه در مورد قدرت دفاعي و موشکي جمهوري اسلامي ايران گفته مي‌شود يک ادعاي بي ارزش و دخالت است.
اميرسرتيپ حاتمي افزود: هيچ ملتي به ويژه ملت سرفراز ايران اجازه مداخله در امور بسيار مهم صنايع دفاعي را به هيچ قدرت خارجي نخواهد داد.
وي گفت: آنچه از محدوديت‌ها، فشارها­ و جنگ رواني عليه ما انجام مي‌شود حاصلش فقط اطمينان بيشتر ما به اين راه است و ما را مطمئن‌تر مي‌کند که بايد براي ضمانت صلح و امنيت اين راه را با سرعت، هوشمندي و دقت ادامه دهيم.
اميرسرتيپ حاتمي افزود: حاصل همه آن فشار‌ها و محدوديت‌ها تحکيم اراده ماست که ملت بخشي از آن را مي‌بينند و يقينا اين راه­ با قوت ادامه پيدا خواهد کرد.
وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح­ در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به 31 مرداد سالروز صنعت دفاعي گفت: امروز فرزندان رشيد ملت با اتکا به قدرت الهي و روحيه و مديريت جهادي و با بهره مندي از رهنمود‌هاي فرمانده کل قوا و حمايت‌هاي دولت قادرند تمامي نياز‌هاي متنوع و پيچيده کشور در عرصه دفاعي را تامين کرده و با شناسايي، رصد و درک صحيح و به هنگام از تهديدات نظام سلطه و دشمنان نظام اسلامي بومي سازي محصولات راهبردي و دفاعي مورد نياز کشور و نيرو‌هاي مسلح را در اولويت قرار داده و در اين مسير از هيچ تلاشي فروگذار نکنند.
وي با اشاره به رونمايي از نسل جديد موشک فاتح مبين افزود:­ متخصصان متعهد و توانمند سازمان هوافضاي وزارت دفاع با تلاش جهادي و شبانه روزي توانستند با به حداقل رساندن زمان ايده تا محصول، در زمان کوتاه ومتناسب با نياز عملياتي نيرو‌هاي مسلح؛ موشک چابک، رادارگريز، تاکتيکي و نقطه زن فاتح مبين را طراحي، نمونه سازي و با موفقيت آزمايش کنند.
اميرسرتيپ حاتمي با بيان اينکه با ورود اين موشک به چرخه توليد، گام بلندي در افزايش قدرت دفاعي و بازدارندگي ايران اسلامي برداشته خواهد شد، گفت: با وجود تحريم‌هاي همه جانبه دشمنان در حوزه دفاعي، توانسته ايم با رويکرد اقتصاد مقاومتي، پشتوانه قدرتمندي براي نيرو‌هاي مسلح در حوزه دستاورد‌هاي دفاعي بخصوص موشکي ايجاد کنيم و امروز تمام نياز‌هاي نيرو‌هاي مسلح با توان بومي و بدون نياز به خارج از کشور تامين مي‌شود.
رونمايي از موشک 100 درصد بومي فاتح مبين

موشک 100 درصد ايراني فاتح مبين - نسل جديد موشک‌هاي نقطه زن زميني و دريايي با سر جستجوگر پيشرفته و هوشمند - با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح رونمايي شد.
اين موشک با تکيه بر توانمندي دانشمندان ايران اسلامي در سازمان صنايع هوا-فضاي وزارت دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح با موفقيت آزمايش و وارد چرخه توليد شد.
موشک فاتح مبين که مبتني بر فناوري‌هاي پيشرفته بومي طراحي و ساخته شده است، مي‌تواند در همه ساعات شبانه روز و در شرايط محيطي و آب و هوايي متفاوت ازجمله باران و مه و جنگ الکترونيک دشمن، اهداف خاص مورد نظر را در زمين و دريا تشخيص و مورد اصابت قرار دهد.
اين موشک با ورود به چرخه توليد، نقش مهمي در افزايش قدرت دفاعي و بازدارندگي کشور ايفا مي‌کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1397 ، کد خبر: 20180813140546072 ، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین