پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
مطالبه گری حق مردم است و این حق به معنای مخالفت با حاکمیت نیست، آنان از حقوق پایمال‌شده کارگران، مشکل بیمه‌ای و بی‌عدالتی در تقسیم‌کار اجتماعی، سفره‌های خالی، ضعف اقتصاد، رانت، پارتی‌بازی، حقوق نجومی، تقسیم افراد به ژن‌های خوب و غیر خوب، عدم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و بیکاری رنج می‌برند.

شعار سال: یکی از دغدغه‌های مهم این روزهای مردم، رفع مشکلات اقتصادی و بازگشت به روند عادی زندگی است، روندی که اگرچه برایشان ایدئال محسوب نمی‌شود اما تحمل این التهابات، امید به آینده‌ای روشن را از آنان می‌ستاند، مردم ایران اسلامی از شرایط نامطلوب اقتصادی و عدم عدالت در موقعیت اجتماعی گله‌مند بوده و رساندن این گله‌مندی به گوش مسئولان را حق خود می‌دانند.

گله‌مندی معنای خود را دارد، گله‌مندند چون به وعده‌ها، عمل نشده و امیدواری آنان به ناامیدی مبدل شده است، مطالبه گری حق مردم است و این حق مساوی با مخالفت با حاکمیت نیست، آنان از حقوق پایمال‌شده کارگران، مشکل بیمه‌ای و بی‌عدالتی در تقسیم‌کار اجتماعی، سفره‌های خالی، ضعف اقتصاد، رانت، پارتی‌بازی، حقوق‌های نجومی، تقسیم افراد به ژن‌های خوب و غیر خوب، عدم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و بیکاری رنج می‌برند.

یکی از شهروندان ساکن در خیابان امام خمینی (ره) شهرستان رشت با اشاره به دغدغه اقتصادی مردم در کشور اظهار کرد: مردم با تمام وجود به کشورشان علاقه‌مند هستند و این وضعیت ملتهب اجتماعی و اقتصادی را شایسته کشور نمی‌دانند.

نرجس اسدی مطالبه گری را حق مسلم مردم دانست و افزود: متأسفانه ورود ضدانقلاب باهدف ضربه زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مانع مطالبه گری به‌حق مردم در جامعه شده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم خط خود را از منافقین و دشمنان جدا کرده و برای بقای حاکمیت اسلامی از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند گفت: رفع مشکلات مردم امری بدیهی است و مطالبه گری برای رسیدن به حقوق اجتماعی و اقتصادی، به معنای مخالفت یا همراهی با دشمنان قسم‌خورده این مرزوبوم نیست.

اصل پاسخگویی یکی از الزامات حکومت‌های مردمی است

یکی از فعالان بخش خصوصی نیز با اشاره به وضعیت بی‌ثبات اقتصادی در جامعه اظهار کرد: اصل پاسخگویی یکی از الزامات حکومت‌های مردمی است ازاین‌رو، مسئولان باید خود را در مقابل مردم ملزم به پاسخگویی بدانند و از این اصل هیچ‌گاه عدول نکنند.

بهمن تقی پور با بیان اینکه مردم و مسئولان باید در قبال خون شهدا خود را مسئول بدانند گفت: مطالبه گری از وظایف مردم و پاسخگویی از تکالیف مسئولان است، بر این اساس اگر هرکدام از دو قطب به وظایف خود عمل نکنند، نه‌تنها از بار مشکلات کم نشده بلکه برافزایش آن نیز دامن زده می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم با وحدت کلمه و یکدلی با نیت آبادانی هرچه بیشتر ایران اسلامی از مطالبه گری ابایی ندارند افزود: رفع مشکلات مردم از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ایشان نیز در سخنرانی خود فرمودند که «مردم گله‌مندند«.

تأکید بربسته شدن گلوگاه‌های فساد

نماینده ولایت‌فقیه در استان گیلان در خطبه‌های نماز جمعه و مجامع عمومی با اشاره به مطالبات به‌حق ملت و مردم ولایت مدار ایران اسلامی اظهار کرد: ما از قوای سه‌گانه می‌خواهیم که اگر مدیر یا وزیری، کارآمدی نداشته و در پیشرفت کشور مؤثر واقع نمی‌شود، این مدیران را عوض کرده و مدیران مجاهد، متخصص و مؤمن را وارد عرصه کار کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی با تأکید بر اینکه دولت باید گلوگاه‌های فساد را ببندد افزود: این گلوگاه‌ها همواره خون مردم را می‌خورند و دولت باید نظارت‌های جدی در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی که گلوگاه فساد شده است داشته باشد.

وی با اذعان به اینکه دشمنان درصددند تا کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در حوزه اقتصادی ضعیف نشان دهند بیان کرد: آنان از تاکتیک‌های مختلف استفاده می‌کنند تا عده‌ای از مردم را به تجمعات اعتراضی سوق داده تا به اهداف خود برسند.

فلاحتی با اشاره به التهابات این روزهای بازار ارز و سکه گفت: این لجام‌گسیختگی در افزایش نرخ‌ها، محصول جنگ دشمن است تا با آسیب زدن به اقتصاد کشور، مردم را به‌نظام جمهوری اسلامی ایران بدبین و ناامید کند.

مسئولان شعار شایسته‌سالاری را در بوق و کرنا می‌کنند

مردم گله‌مندند زیرا مدیرانشان به‌جای تصمیمات فراجناحی اقدام به تصمیمات جناحی می‌کنند، آنجا که استاندار با قاطعیت از نصب مدیران جناح حاکم در کشور سخن می‌گوید و دلیل آن را رأی مردم در انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کند، مردم به فکر فرورفته و سؤالاتی در ذهنشان متبادر می‌شود چراکه این سخن با ویژگی شایسته‌سالاری در تضاد بوده و این پارادوکس در تفکر و تصمیم‌گیری در سطح کلان استان، وحدت و همبستگی جهت توسعه و پیشرفت استان را تحت شعاع قرار می هد.

مردم گله‌مندند چراکه باوجود جوانان بیکار و متخصص، هنوز مدیران بازنشسته، حاضر به تحویل صندلی‌های مدیریتی به جوانان نبوده و صرفاً با انتخاب صوری یک مشاور جوان، شعار جوان‌گرایی را در بوق و کرنا می‌کنند.

مردم گله‌مندند چراکه از وضعیت دوقطبی جناحی خسته شده و از دیدن مدیران پیرِتجربه‌دار به تنگ آمده‌اند ازاین‌رو شایسته است، مدیران ارشد استانی در راستای فعالیت فراجناحی گام برداشته و جوانان را به عرصه تصمیم‌گیری دعوت و از تجربه باارزش پیرانِ تجربه‌دار در سمت مشاور بهره‌مند شوند.

مردم خردمند ایران اسلامی آزمون‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده‌اند، آن‌ها خوب می‌دانند که برای چهل‌ساله شدن این درخت تنومند، خون‌های زیادی ریخته شده و تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است، آن‌ها نه‌تنها با مطالبه گری حاکمیت نظام اسلامی را زیر سؤال نمی‌برند بلکه چون انقلابشان را دوست داشته و به ماندگاری آن ایمان‌دارند، این سهل‌انگاری مسئولان را به آنان متذکر شده تا به بارورتر کردن درخت این انقلاب کمک کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 22 مرداد 97، کد مطلب: 13970522000475:www.gilan.farsnews..com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین