پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۴۹۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱
جلسه روز دوشنبه مجلس به فولادی ها اختصاص داشت اما بر اساس گفته معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ تصمیمی مبنی بر اصلاح قیمت فولاد در بورس اتخاذ نشده است.

شعارسال: تحلیل جعفر سرقینی معاون معدنی وزارت صمت درباره مبنای عرضه ی فولاد در بورس کالا را در پی بخوانید.

تصمیمی در مورد اصلاح قیمت‌های فولاد در بورس اتخاذ نشده است

سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت:
به لحاظ کارشناسی هیچ دلیلی برای افزایش قیمت فولاد در ایران وجود ندارد، زیرا ایران هم‌اکنون با ظرفیت تولید حدود ۳۴ میلیون تن فولاد خام هیچ‌نگرانی از تحریم‌ها ندارد.

نه تنها بازار داخل را می‌توان به صورت کامل تامین کرد بلکه به‌رغم همه تحریم‌ها می‌توان حداقل ۱۰ میلیون تن فولاد نیز تا پایان سال ۹۷ صادر کرد.

صحبت از افزایش نرخ فولاد در داخل جفا به مردم و مصرف‌کنندگان است و هر کسی این ایده را دنبال می‌کند از گرانی‌های بعدی آن غافل است.

فولاد از خاک این کشور تولید می‌شود و هر اتفاقی در تجارت جهانی بیفتد، تولید فولاد ایران متوقف نمی‌شود.

در هر کشور دیگری این تصمیم اتخاذ می‌شد قطعا همزمان یا مابه‌التفاوت یا عوارض از صادرات فولاد اخذ می‌شد.

به اعتقاد سرقینی در هر حال انتظار افزایش قیمت فولاد در داخل انتظار بی‌موردی است و هرجا که لازم باشد نظرات کارشناسی‌اش را در دفاع از حقوق مردم ارائه خواهد کرد و لکن تابع تصمیمات دولت است.

درآمد صادراتی فولادی‌ها با تصمیم اخیر دولت در مورد نرخ ارز صادراتی حدود دو برابر شده است و این بیشترین کمکی است که در طول تاریخ فولاد کشور به فولادسازان شده است.

در جلسه روز دوشنبه مجلس هیچ تصمیمی درخصوص بازار فولاد و نحوه عرضه آن گرفته نشده است.

جلسه مذکور صرفا یک جلسه مشورتی بوده که با حضور تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، تولیدکنندگان عمده فولاد کشور و تشکل‌های ذی‌ربط تشکیل و به بررسی آخرین وضعیت تولید و توزیع فولاد پرداخته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی – خبری با اقتصاد ، تاریخ انتشار: 17 مرداد 1397 ، کد خبر: 21753 ، www.baeghtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین