پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۶۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
فرماندار خوی از برگزاری نشست اقتصادی همزمان با همایش بین المللی شمس و مولانا شهریورماه امسال در خوی خبر داد.

شعارسال: محمد عابدی در خصوص جزییات برگزاری این همایش بین المللی، با اشاره به نقش چنین همایش‌هایی در توسعه خوی اظهار داشت: خوی میزبان بزرگ‌ترین همایش بین‌المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا از پنجم تا هشتم شهریورماه است و علاقه‌مندان بسیاری از دیگر شهرهای ایران ، کشورهای همسایه و برخی سفرای خارجی در این همایش و جشنواره حضور خواهند داشت.

محمد عابدی با بیان اینکه سال گذشته تعدادی از سفرای کشورهای خارجی در این همایش حضور داشتند و امسال نیز تعداد سفرای شرکت‌کننده بیشتر از سال گذشته خواهد بود افزود: قطعاً در شهرستان خوی برخی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری وجود خواهد داشت که برای این مهمانان قابل‌توجه است پس باید معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در خوی موردتوجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اهمیت سرمایه‌گذاری به‌عنوان یک مقوله اقتصادی سبب شده که این موضوع همواره به‌عنوان یکی از عوامل اساسی در توسعه اقتصادی و صنعتی جوامع مطرح باشد و دولت‌ها را بر آن دارد تا توجه ویژه‌ای به امر سرمایه‌گذاری برای دستیابی به یک اقتصاد توسعه‌یافته معطوف دارند و باید در این همایش از تجارب مفید سایر کشورهای دنیا در این زمینه بهره گرفته شود تا بخش اعظمی از اهداف همایش محقق شود.

فرماندار خوی بیان کرد: هزینه‌های این همایش از طریق منابع دولتی و مردمی در قالب شرکت‌های خصوصی تأمین می‌شود و دستگاه‌ها و ادارات خدمات رسان می‌توانند هم به‌صورت مستقیم و هم به‌صورت غیرمستقیم نقش ایفا کنند و همه دستگاه‌های اجرایی امکانات خود را پای‌کار بگذارند.

۱۰۰ مقاله به مرحله داوری همایش بین‌المللی شمس و مولانا راه یافت

عابدی با بیان اینکه پس از راه‌اندازی سامانه «چهارمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا» و توزیع فراخوان دریافت مقالات، ۱۹۳ نفر برای ارائه مقاله در سایت همایش ثبت‌نام کردند عنوان کردک تاکنون ۱۰۰ مقاله به مرحله داوری راه یافتند که مقالات ارسالی از طریق سامانه در فرایند داوری قرار گرفت.

فرمانداری خوی افزود: از میان ۱۰۰ مقاله، ۲۰ مقاله قابل‌بررسی در مجلات علمی-پژوهشی بوده و این مقالات به سردبیران مجلات «پژوهش‌های ادبی»، «ادبیات عرفانی» و «گوهر گویا» تحویل شد و پس از ابلاغ آرای هیئت تحریریه مجلات مذکور به دبیرخانه، مقالاتی که پذیرش چاپ در مجله علمی و پژوهشی دریافت نکنند، برای چاپ در مجموعه مقالات یا ارائه در همایش انتخاب می‌شوند.

وی بیان کرد: ۱۱ مقاله قابل‌ارائه و چاپ در مجموعه مقالات همایش ، ۳۱مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات همایش ، ۱۷مقاله ب رای چاپ در چکیده مقالات همایش برگزیده شدند و ۱۳ مقاله موردپذیرش قرار نگرفت.

فرماندار خوی خاطرنشان کرد: از بین ۹۶ اثر ارسالی در بخش آواها و ۳۰ اثر در بخش نماها، ۴۲ اثر در موسیقی و ۲۵ اثر در خوشنویسی به خط نستعلیق به مرحله داوری راه یافتند.

وی با اشاره به آمار آثار دریافتی در بخش آیین‌ها، آواها و نماها اظهار داشت: از بین ۹۶ اثر ارسالی در بخش آواها و ۳۰ اثر در بخش نماها، ۴۲ اثر در موسیقی و ۲۵ اثر در خوشنویسی به خط نستعلیق به مرحله داوری راه یافتند.

عابدی گفت: در بخش آواها و آیین‌های جشنواره استاد کیوان ساکت، رضا مهدوی و امین بیات از اساتید تراز اول موسیقی کشور مسئول بررسی و داوری آثار رسیده هستند و در بخش نماها نیز استاد مسلم خوشنویسی استاد دکتر جواد بختیاری و محمدباقر جعفرزاده بیلواری آثار رسیده را بررسی و اظهارنظر خواهند کرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 25مرداد1397 ، کدخبر: 4375034: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
واقعا چقدر عقب موندیم از اون فرهنگ والای خودمون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
کاش از این مدل همایش ها مثل همایش شمس مولانا بیشتر و در شهرهای دیگه ای هم اتفاق بیافته
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
فکر خوبیه بشه از ظرفیت اقتصادی یک شهر در کنار ظرفیت فرهنگی استفاده کرد.م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین