پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
همانگونه که مانند هر موضوع دیگری ، حل مشکل از پذیرفتن آن آغاز میشود , پیشنهاد میکنیم که وزارت بهداشت و درمان حتی برای یکبار هم که شده در موضوعی خاص روند تصمیم سازی و تصمیم گیری را با مشارکت نیروهای منتقد به اشتراک بگذارد و از طرد و دفع دایمی آنان با داشتن پیشفرض های خاص دست بردارد.

شعارسال: 4 سال از آغاز و شروع طرح تحول سلامت میگذرد و تقریبا از لحظه شروع آن با انتقاداتی جدی مواجه بوده است و به نظر میرسد که تمامی آن انتقادات با درصد های متفاوت صحیح بوده است و آینده ای که منتقدان مطرح میکردند محقق شده است.

بسیاری از مشکلات در حال حاضر چنان به هم پیچیده شده اند که انگار کلاف سر در گم آنها هیچگاه سر باز شدن نخواهد داشت.

اما همانگونه که مانند هر موضوع دیگری ، حل مشکل از پذیرفتن آن آغاز میشود , پیشنهاد میکنیم که وزارت بهداشت و درمان حتی برای یکبار هم که شده در موضوعی خاص روند تصمیم سازی و تصمیم گیری را با مشارکت نیروهای منتقد به اشتراک بگذارد و از طرد و دفع دایمی آنان با داشتن پیشفرض های خاص دست بردارد.

روند تحولات در ۴ سال اخیر نشان داد که آنچه بسیاری از آنان گفته اند , از پیش بینی های وزارت وقوع بیشتری داشته است که نشانه عمق دانش و تجربه مناسب آنان است.

دعوت به استفاده از ظرفیت ها و توانایی های کشور وظیفه ما فعالان مدنی جامعه پزشکی است و از آن نه شرم داریم و نه قصد انتفاع , این دعوت نشان از آن دارد که ما خود را نه در تقابل با اجرا کنندگان , که در جایگاه تعامل میدانیم ولی منتقد جدی نیز هستیم و با توجه به صحت بسیاری از ادعاهای ما و دیگر کارشناسان و دلسوزان , توجه جدی به نظرات را ، بسیار حیاتی و ضروری میدانیم.

آنچه تاکنون رخ داده است الگویی ناموفق از نحوه مشارکت نیروهای موجود است که ما تلاش خود برای اصلاح این الگو را بخشی از ماموریت خود در توسعه جامعه مدنی میدانیم.

تعییر در روند فعلی قطعا برای اجرا کنندگان دارای تبعات و هزینه هایی خواهد بود که یک مدیر شجاع میتواند آنرا تقبل کرده و از آنها عبور نماید.

کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری موضوعی است که قبل از همه جا باید در ذهن مدیران رخ دهد و استفاده از تمامی نیروهای موجود راهی بهینه برای تحقق آن است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پزشکان و قانون ، تاریخ انتشار: 27مرداد1397 ، کدخبر: -: www.irdrl.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین