پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۲۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: استفاده از کودهای زیستی در کشور، کاهش ارزبری 200 میلیون دلاری برای کشور به ارمغان می آورد.

شعار سال: مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص استفاده از کودهای زیستی در کشور، بیان کرد: در ستاد توسعه زیست فناوری به دنبال این هستیم که کود شیمیایی را با کود زیستی و آلی ترکیب کنیم.

وی افزود: استفاده از کود زیستی می تواند 10 تا 20 درصد محصولات کشاورزی را افزایش دهد. هم چنین می تواند یک سوم واردات کود شیمیایی را به ایران کاهش دهد که رقمی معادل 200 میلیون دلار در سال کاهش ارزبری اتفاق می افتد.

به گفته قانعی، کود زیستی به مواد حاصل‌خیزکننده‌ای گفته می‌شود که دارای تعداد کافی از یک یا چند گونه از میکروارگانیسم‌های سودمند خاکزی هستند. کودهای زیستی، ریزاندامگان‌هایی (میکروارگانیسم‌هایی) هستند که قادرند عناصر غذایی خاک را در یک فرایند زیستی تبدیل به مواد مغذی همچون ویتامین ها و دیگر مواد معدنی کرده و به ریشه خاک برساند.

وی ادامه داد: مصرف کودهای زیستی کم هزینه تر هستند و در اکوسیستم آلودگی به وجود نمی‌آورد و در واقع کودهای زیستی مواد نگه‌دارنده میکروارگانیزم‌های سودمند خاک است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاریخ انتشار 27 مرداد 97، کد مطلب: -، www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین