پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
وزیر جهاد کشاورزی گفت: مدیران پتروشیمی به دنبال افزایش قیمت میزان دو تن کود اوره مصرف داخل کشور و عرصه آن به قیمت کود اوره صادراتی بودند.

شعارسال: وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در جریان بازدید از روند اجرای طرح های مقابله با ریزگردها استان خوزستان، از یک طرح کشاورزی در شهرستان شوش بازدید کرد.

محمود حجتی در جمع خبرنگاران، طرح کشت اکالیپتوس در زمین های خوزستان را با توجه به نحوه کشت این محصول طرحی موفق ارزیابی کرد و گفت: استفاده اکالیپتوس از آب های غیر متعارف، ارزش این گیاه در تامین مواد اولیه ساخت چوب و دیگر فواید کشت این محصول در استان خوزستان حائز اهمیت است.

وی، خواستار ورود بخش خصوصی در کشت کمربند سبز اهواز شد و افزود: اقدام موفق این شرکت در کشت محصول اکالیپتوس می تواند برای مناطق دیگر استان الگو برداری شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات تامین کود اوره در کشور گفت: نافرمانی مدیران پتروشیمی از مصوبات دولت و ستاد تنظیم بازار و توقف تولید کود اوره، باعث ایجاد مشکلاتی در سطح کشور شد.

حجتی خاطر نشان کرد: سالانه ۴٫۵ میلیون تن کود اوره در کشور تولید می شود که از این میزان دو تن در مصرف داخلی و مابقی به خارج از کشور صادر می شود.

وی افزود: عدم همکاری شرکت‌های پتروشیمی در خصوص تعدیل نرخ کود شیمیایی عامل اصلی کمبود کود اوره در بازار است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: با تلاش دولت و تصویب در هیئت تطبیق مجلس شورای اسلامی، تولید کود اوره به روال معمول خود برگشته و به زودی مشکل تامین این کود برای کشت پائیزه مرتفع می شود.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اگروفود نیوز ، تاریخ انتشار 2شهریور 97، کدمطلب: 26033،www.agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین