پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۵۰۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
اسحاق جهانگیری نظام مالیاتی کشور را یکی از کانون‌های مهم فرار مالیاتی دانست و اظهار داشت: با الکترونیکی شدن فرایندها و اتصال سامانه‌های اطلاعاتی در یکسال اخیر از بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی جلوگیری شده است.

شعار سال: اسحاق جهانگیری نظام مالیاتی کشور را یکی از کانون‌های مهم فرار مالیاتی دانست و اظهار داشت: با الکترونیکی شدن فرایندها و اتصال سامانه‌های اطلاعاتی در یکسال اخیر از بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی جلوگیری شده است.

جهانگیری با بیان اینکه برای عبور از شرایط جدید پیش روی کشور باید بر ظرفیت‌های داخلی کشور تکیه کرد، گفت: مهم‌ترین نقطه اتکا در شرایط خطیر پیش رو، بازسازی و ترمیم سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی کشور است.

معاون اول رئیس جمهوری در ادامه ضمن تبیین شرایط جدید پیش روی کشور، این شرایط را خطیر توصیف و تاکید کرد: شرایط خطیر پیش رو به معنای به بن بست رسیدن نیست، زیرا به جهت برخورداری کشور از ظرفیت‌های فراوان مادی و معنوی به هیچ وجه در شرایط بحرانی قرار نگرفته‌ایم؛ ایران به لحاظ منابع طبیعی، نیروی انسانی و ظرفیت‌های مدیریتی و نیز سابقه تمدنی و فرهنگی شرایط کم نظیری دارد که می‌تواند پشتوانه یک ملت در دوران سخت باشد.

وی برخی از مولفه های قدرت و اقتدار کشور در حوزه‌های مختلف منابع نفتی و معدنی و نیز موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیک را برشمرد و گفت: ایران رتبه نخست منابع نفت و گاز را در دنیا دارد و در بسیاری از فلزات و ذخایر معدنی جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست؛ ایران در محدوده خلیج فارس و منطقه خاورمیانه قرار گرفته که قطب اصلی انرژی دنیاست و با اتکا به جمعیت بزرگ ۸۰ میلیون نفری نقش تاثیرگذار خود در مقاطع مختلف را نشان داده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: نماد شرایط خطیر امروز در یک جنگ اقتصادی شکل گرفته که باید با تدبیر از این دوران عبور کنیم؛ مهم‌ترین نقطه اتکایی که می‌تواند به ما در عبور موفقیت آمیز از این شرایط کمک کند بازسازی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است.

جهانگیری خاطرنشان ساخت: به عنوان کسی که مسئولیت اجرایی مهمی درکشور بر دوش دارد، از مشکلات زندگی مردم و فشارهای اقتصادی به خانواده‌ها آگاه هستم و وضعیت واحدهای تولیدی را با توجه به سیاست‌های جدید ارزی و نیز مسئله اشتغال و تحولات دیگر را درک می‌کنم اما در عین حال مطمئن هستم که راه عبور از این گردنه‌ها همبستگی، ‌اتحاد و گفتگوی ملی در برابر بحران‌های خارجی و مسایل داخلی است.

مهم‌ترین راه پیشگیری از فساد، برخورد بدون تبعیض است

وی در ادامه با اشاره به این که امروز فساد به یک دغدغه بزرگ در کشور تبدیل شده، از سرایت دامنه فساد به برخی مسئولین کشور ابراز تاسف کرد، گفت: مهم‌ترین راه پیشگیری و مبارزه با فساد برخورد بدون تبعیض با متخلفین است. باید بدون توجه به این که متخلفین به چه فرد، طبقه و جناحی وابسته هستند، با آن ها برخورد شود.

جهانگیری با بیان اینکه اگر به موقع و در زمان لازم با فساد برخورد می‌شد امروز معضل فساد به یک دغدغه عمومی در کشور مبدل نمی‌شد، گفت: بسیاری از کسانی که امروز مدعی و طلبکار شده اند، بیشترین تخلفات و فسادها در دوره مسئولین خودشان رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز باید بدون در نظر گرفتن هیچ خط قرمز و تبعیضی با فساد در قوای سه گانه، سایر نهادها و دستگاه ها برخورد شود، ‌ اظهار داشت: به دلیل نقش پررنگ دولت در اداره کشور، هر سیاستی که اتخاذ می‌شود ممکن است با رانت همراه باشد. ولی باید سیاست‌های ما طوری تدوین و اصلاح شود که اگر منافعی وجود داشت در جهت رفاه مردم توزیع شود و این گونه نباشد که رانت و منافع از یک گروه به گروه‌های دیگر انتقال پیدا کند.

جهانگیری ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم مبنا مبارزه بدون خط قرمز و قانونمند با فساد بوده و تلاش کرده‌ایم تا با اتخاذ راهکارهای اصولی بسترهای فساد را از میان برده و یا به حداقل برسانیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری یکی از مهم‌ترین رانت‌ها را رانت اطلاعاتی دانست و با بیان اینکه هر کس که اطلاعات خاصی در اختیار داشته باشد می‌تواند از آن به عنوان فرصت استفاده کند، افزود: یکی از برنامههای دولت تدبیر و امید تدوین لایحه شفافیت بود که این لایحه مراحل آخر خود را طی می‌کند و هدف دولت از این لایحه قرار دادن اطلاعات شفاف درباره تمام مسایل عمومی کشور در اختیار مردم است.

اتصال سامانه‌های اطلاعاتی در دستور کار دولت

وی در ادامه تکمیل و راه اندازی دولت الکترونیک و اتصال سامانه های اطلاعاتی را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای دولت برای مقابله با فساد عنوان کرد و افزود: تا پیش از راه اندازی سامانه ارزی، اگر کسی به عنوان واردات، کالا از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت می‌کرد، به دلیل آن که سامانه‌های اطلاعاتی بانک مرکزی و گمرک منقطع بودند مشخص نمی‌شد که آیا واقعا کالا وارد کشور کرده است یا نه؟ اما امروز این سامانه‌ها به یکدیگر متصل هستند و عملکرد افراد از لحظه دریافت ارز تا واردات کالا قابل رصد و پیگیری است.

معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار داشت: امروز دولت به همه اتفاقات اشراف کامل دارد و بخش زیادی از دغدغه‌های مرتبط با فساد برطرف شده و امیدوارم که با کمک رسانه‌ها بتوانیم مانع از بروز تخلفات و فساد در کشور شویم. ما زمانی در مبارزه با فساد موفق خواهیم شد که رسانه‌ها در صحنه حضور داشته باشند و مسایل را به موقع منعکس کرده و همه افراد بدانند که در منظر رسانه‌ها و خبرنگاران قرار دارند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه اقتصاد برتر، تاریخ انتشار 29 مرداد 97، کد مطلب: -، www.eghtesadbartar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
امیدوارم که واقعا اینطوری باشه ولی امون از کسانی که از این فرار ها داشتن و دیگه هیچ کسی نتونست اون هارو گیر بیاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین