پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۴
پخش تلویزیونی بازی های آسیایی 2018 اندونزی بار دیگر به جنجالی بین تماشاگران، هواداران، رسانه ها و صدا و سیما تبدیل شده است.

شعارسال: در حالی که تنها سه روز از آغاز رسمی بازی های آسیایی 2018 اندونزی می گذرد، اما حاشیه های پخش تصاویر این بازی ها و نحوه پوشش خبری آن توسط سازمان صدا و سیما جنجالی شده است.

خبرنگاران پرتعداد اعزامی سازمان صدا و سیما بدون آنکه میکروفون های لوگودار معروف خود را برای مصاحبه با ورزشکاران و مسئولان استفاده کنند، از گوشی های تلفن همراه و ابزارک های ارتباط تصویری برای ارسال تصویر و گزارش استفاده می کنند که البته کیفیت کار را بسیار کاهش داده است.

این اولین بار نیست که خبرنگاران صدا و سیما به این شیوه اقدام به تهیه و ارسال گزارش های خبری از مسابقات ورزشی می کنند. در مسابقات جام جهانی 2018 روسیه نیز شاهد بودیم که گزارشگری از صدا و سیما برای گزارش بازی های تیم ملی فوتبال به روسیه اعزام نشد و خبرنگاران اعزامی نیز با استفاده از موبایل اقدام به ارسال تصویر می کردند.

این گونه به نظر می رسد که چون صدا و سیما حق پخش بازی های آسیا را پرداخت نکرده است، لذا هیچ یک از خبرنگارانش حق ندارند تا در کنار زمین مسابقات اقدام به مصاحبه با مسئولین و ورزشکاران کنند. از سوی دیگر بیشتر تصاویر ارسالی این خبرنگاران از جایگاه هواداران یا در بیرون از ورزشگاه ها و سالن های ورزشی است و این گمانه را بیش از پیش تقویت می کند.

در حالی که برخی رسانه ها مدعی هستند که صدا و سیما بدون اجازه و با محو لوگو از تصاویر سایر شبکه های تلویزیونی دنیا برای پخش مسابقات استفاده می کند، اما مسئولین صدا و سیما چنین امکانی را از نظر فنی رد می کنند.

پیشتر «علی اصغر پورمحمدی» رییس شورای سیاستگذاری و هماهنگی ورزش صدا و سیما درباره خرید حق پخش مسابقات جام جهانی گفته بود که امکان محو کردن لوگوی شبکه های دیگر برای پخش تلویزیونی از نظر فنی امکان پذیر نیست، زیرا «کسانی که به پخش مسابقات اشراف دارند می‌دانند مسابقات را با صدای «آمبیانس» به روی آنتن می‌بریم. وقتی که حق پخش تلویزیونی نخریده باشیم باید از تلویزیونی پخش کنیم که هم صداها را ببندیم و فقط صدای گزارشگر به گوش برسد و نمی‌توانیم صدای محیط یا همان فضای آمبیانس، پخش کنیم. یکی از دلایل اصلی خریداری حق پخش تلویزیونی که ثابت می‌کند همه این مطالب شایعه‌ای بیش نیست، همین نوع پخش است

با این حال در صورتی که صدا و سیما حق پخش بازی های آسیایی را خریداری کرده باشد، بازهم علت حضور نداشتن خبرنگاران آن همراه با لوگوهای صدا و سیما در کنار زمین مسابقات مشخص نیست. این در حالی است که خبرنگاران سایر شبکه های تلویزیونی در کنار زمین حضور دارند.

از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که آیا به دلیل محدودیت های غیرقانونی آمریکا در زمینه نقل و انتقالات مالی صدا و سیما موفق نشده تا حق پخش این بازی ها را خریداری کند یا نه؟ پیش از این و در زمان مسابقات جام جهانی پورمحمدی گفته بود که این سازمان با بانک مرکزی برای رفع مشکل انتقال پول رایزنی کرده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 30مرداد1397 ، کدخبر: 83008685: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
ا.ف75
این ها که یک زمان این هارو به شکل دزدی شده و نشان شبکه رو هاید میکردن و پخش میکردن الان نمیشه اون کارو کرد تا کمتر اعتبار صرف این بازی ها بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین