پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۹
به طور میانگین ۶۱ درصد از حجم مخزن سد‌های استان تهران خالی از منابع آبی است.

شعارسال: به نقل از وزارت نیرو؛بررسی آخرین وضعیت منابع آبی استان تهران حکایت از کاهش ۲۲ درصدی بارندگی این استان نسبت به سال گذشته دارد. میزان نزولات جوی استان تهران از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تاکنون به ۲۵۲ میلیمتر رسیده است که در مقایسه با متوسط درازمدت نیز کاهش هشت درصدی داشته است.

اُفت بارندگی‌ها در سال آبی جاری موجب شده است تا حجم ورودی به سد‌های پنجگانه استان تهران (لار، طالقان، کرج، لتیان، ماملو) هم با اُفت ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شود. کل حجم آب ورودی به سد‌های استان از ابتدای سال آبی تاکنون یک میلیارد و ۱۲۵ میلیون مترمکعب بوده است که در مقایسه با سال گذشته ورودی آب به سد‌های تهران کاهش ۵۳۸ میلیون مترمکعبی داشته است.

با کاهش ورودی آب به سد‌های استان، حجم ذخیره آب در این مخزن سد‌ها نیز نسبت به سال گذشته با افت ۲۵ درصدی مواجه شده است. هم اکنون مجموع آب ذخیره‌شده در مخازن سد‌های پنجگانه تهران که وظیفه تأمین آب شرب استان را به‌عهده دارند به ۷۴۲ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال گذشته کاهش ۲۵۰ میلیون مترمکعبی داشته است.

در حال حاضر میزان آب ذخیره شده در سد لار ۷۰ میلیون مترمکعب، سد طالقان ۳۱۳ میلیون مترمکعب، سد کرج ۱۶۴ میلیون مترمکعب، سد لتیان ۴۸ میلیون مترمکعب و سد ماملو ۱۴۷ میلیون مترمکعب است.

هم‌اکنون به طور میانگین ۶۱ درصد از حجم مخزن سد‌های استان تهران نیز خالی از منابع آبی است و در سدی همچون لار این رقم به ۹۳ درصد می‌رسد که از این حیث این سازه بدترین وضعیت ذخیره آب را در میان سد‌های پنجگانه استان تهران داشته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 27مرداد1397 ، کدخبر: 6635721: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین