پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
جاودانه شدن یکی از آرمان‌های انسان بوده که بیشتر به جهان فانتزی و علمی تخیلی منتسب است. بااین‌حال، یک زیرمجموعه از دانشمندان برجسته معتقدند جاودانگی نه‌تنها قابل‌دسترسی است، بلکه در کمتر از ٢٥ سال به آن خواهیم رسید!

شعار سال: ایده جاودانگی به کوشش افرادی چون ری کورزویل مدیرعامل گوگل، الون ماسک مدیرعامل شرکت تسلا موتورز و یکی از نامزدهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ و همچنین دیز ناتز و زولتان استفان به اشتراک گذاشته شد.

هدف این است که با کمک علم و فناوری به فراتر از محدودیت‌های زیستی دست‌یابیم.

بسیاری از روشنفکران برجسته بر این باورند که جاودانگی هدف ملموسی است؛ فقط چگونگی دستیابی به آن مسئله اصلی است.

شش پاسخ زیر احتمالا می‌تواند کلیدی برای زندگی ابدی بشر باشد:

۱- آپلود ذهن بر کامپیوتر

پیشگویان آینده بر این باورند که در آینده نزدیک ما قادر به کپی و اسکن تمام داده‌هایی که در مغز ما وجود دارد و آپلود آنها در یک کامپیوتر خواهیم بود. این به ما اجازه خواهد داد تا برای همیشه به اطلاعات دسترسی داشته باشیم. البته، این ایده از آپلود ذهن هنوز کاملا علمی تخیلی است، اما اگر این ایده ملموس شود، احتمالا فرزندان ما می‌توانند در یک جهان بی‌حدوحصر که منعکس‌کننده مفاهیم زندگی‌تان باشد زندگی کنند.

۲- بافت‌های رشد یافته در آزمایشگاه

با توجه به اطلاعات ثبت‌شده در سازمان اهداکنندگان. هر ده دقیقه نام فرد دیگری به لیست دهندگان عضو اضافه‌شده و به‌طور متوسط روزانه ٢٢ نفر به علت انتظار پیوند جان خود را از دست می‌دهند. اندام بر روی آزمایشگاه پتانسیل رشد را داشته و این امکان را می‌دهد که با ساخت اندام‌های تازه و جدید افزایش طول عمر برای همه وجود داشته باشد. با پیشرفت در این موضوع امکان پیوند برای افراد مبتلا به سرطان نیز وجود خواهد داشت.

۳- سایبورگ شدن

روش دیگر افزایش نامحدود طول عمر است که در صحنه‌ای از فیلم RoboCop و ادغام بدن ما با ماشین قابل‌مشاهده بود. جایگزینی اندام، اصلاح اندام آسیب‌دیده و یا قسمتی که به‌درستی کار نمی‌کند و تعویض آن با ماشین یکی از راه‌های افزایش طول عمر است.

۴- نانوفناوری

علم نانو این عبارت را خلاصه می‌کند که «چیزهای بزرگ، در بسته‌های کوچک می‌آیند.» نانو‌فناوری زمانی که همه‌چیز در یک مقیاس فوق‌العاده کوچک به کار گرفته شوند، استفاده می‌شود. درواقع، همه‌چیز در مقیاس بسیار کوچک نانو خواص متفاوتی را بروز خواهند داد. به‌عبارت‌دیگر ١٠٠.٠٠٠ نانومتر برابر با اندازه یک‌رشته از مو است. طبیعت نیز با استفاده از نانومقیاس ساختارهای متفاوتی را ایجاد نموده است. از طریق تسلط بر این فناوری، انسان می‌تواند طبیعت را دست‌کاری نموده و به ویژگی‌های مطلوب خود دست یابد. با تزریق ربات کوچک در اندازه نانو به یک فرد، پزشکان واحد گشت و آنالیز کوچک خود را که بازرسی، محافظت و تعمیرات بدن یک فرد است راه‌اندازی می‌کنند.همچنین، فناوری نانو می‌تواند مقاومت به سرما و گرما را تغییر دهد. سرما زیستی و یا عمل انجماد خود، قهرمان نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی است که می‌خواهند یک شخصیت معاصر برای پایان دادن به جهان آینده داشته باشند. این ربات کوچک می‌تواند آسیب‌های ناشی از سرما زیستی را هشدار داده و به یک زندگی و نسل‌های بعد کمک کند.

۵- یکتایی (سینگولاریتی)

«یکتایی» ویژگی است که انسان از محدودیت بیولوژیکی خود به دلیل به دست آوردن مقدار ژرفی از هوش، فراتر آمده است. یکتایی یک اصطلاح علمی است که می‌گوید انسان‌ها قادر خواهند بود به هوشی یک تریلیون برابر قوی‌تر ازآنچه امروز است برسند.

۶- خون جوان

دانشمندان معتقدند که تزریق سالمندان با خون جوان می‌تواند عوارض پیری را معکوس کند.

درواقع، مطالعات متعددی است که این فرضیه را قابل‌قبول کرده است. دانشمندان خون موش جوان را به موش مسن تزریق نموده و به‌صورت باورنکردنی مشاهده کردند که موش مسن‌تر شروع به توسعه سلول‌های جدید در مغز خود و با یک نرخ نمایی کرده است. همچنین، مغز خود را شبیه به مغز موش جوان زیبا نموده است. درحالی‌که از سوی دیگر، تزریق خون موش مسن به موش جوان اثر سوء بر عملکرد موش جوان داشته است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نقل، تاریخ انتشار 3 اسفند 95، کد مطلب: -، www.spbc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
الان دیگه با این پیشرفت تکنولوزی همه چی امکان پذیره شاید زمان بیشتری بکشه محقق بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین