پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۳۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: معدنکاران و صاحبان واحدهای فرآوری معدن سراسر کشور که در شعاع 20 کیلومتری روستاها فعالیت دارند برای دریافت تسهیلات می توانند در 'سامانه کارا' ثبت نام کنند.

شعار سال: فرید دهقانی روز شنبه در حاشیه نشست توجیهی با دست اندرکاران بخش خصوصی معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی در مشهد افزود: از چندی پیش 'سامانه کارا' برای ایجاد توسعه اشتغال در مناطق روستایی زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: از آنجا که معادن و صنایع معدنی یکی از محقترین بخش ها برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی است بخشی از منابع طرح اشتغال روستایی به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص یافت.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی ایمیدرو گفت: قرار است بخش معدن و صنایع معدنی از ظرفیت های سامانه کار برای توسعه در حوزه استخراج و فرآوری معدن بهره گیرد لذا معدنکاران می توانند با ثبت نام در این سامانه طرح های خود را ارائه دهند.

وی افزود: در صورتی که بهره برداران معادن مایل به دریافت خدمات این صندوق برای دریافت آسانتر تسهیلات اشتغال روستایی از بانک ها هستند به این مرکز ارجاع می شوند تا از طریق صندوق مربوطه پیگیری دریافت تسهیلات انجام شود.

دهقانی ادامه داد: معدنکاران و صاحبان واحدهای فرآوری معدن پس از ثبت نام در سامانه کارا و تایید طرحشان می توانند تا سقف 150 میلیارد ریال از تسهیلات مشاغل روستایی با کارمزد چهار تا هشت درصد استفاده کنند.

وی به واقع بودن 90 درصد معادن کشور در شعاع 20 کیلومتری روستاها اشاره و بیان کرد: با در نظر گرفتن این شرایط عمده معدنکاران و صاحبان فرآوری معدن که در شعاع 20 کیلومتری روستاها فعالیت دارند می توانند از تسهیلات مشاغل روستایی بهره گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی ایمیدرو گفت: کل منابع در نظر گرفته شده در این طرح به صورت اولیه 1.5 میلیارد دلار است که با نرخ دلار همان سالی که این طرح به تصویب رسید این میزان 120 هزار میلیارد ریال می شود. از این میزان 60 هزار میلیارد ریال مربوط به همان 1.5 میلیارد دلار و 60 هزار میلیارد ریال مربوط به منابع بانکی است.

وی افزود: 10 درصد از 120 هزار میلیارد ریال منابع طرح اشتغال روستایی معادل 12 هزار میلیارد ریال می شود که متعلق به بخش معدن و صنایع معدنی است.

دهقانی ادامه داد: تاکنون 140 طرح معدن و صنایع معدنی به ارزش پنج هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه معدن و صنایع معدنی به این صندوق ارسال شده و در دست بررسی است. کارشناسان صندوق در حال بررسی طرح ها هستند تا آنها را برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی کنند.

وی گفت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در قبال طرحی که به بانک برای گرفتن تسهیلات اشتغال روستایی ارائه می دهد بیمه نامه و ضمانت نامه آن را تقبل و هزینه اش را پرداخت می کند.

سامانه کارا به آدرس اینترنتی kara.mcls.gov.ir بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای اجرای ماده پنج تصویب نامه کارگروه منتخب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزای ذیل برنامه اشتغال فراگیر از منابع بانک های عامل منتخب و همچنین بر اساس بند ب مواد هشت و نه تصویب نامه هیات وزیران موضوع آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، به منظور تسهیل در فرایند ارائه تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار دارد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 10 شهریور97، کد مطلب: 83018756، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
0
0
این نوع اشتغال زایی های پایدار جای امیدوار داره برای مردم اون مناطق.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین