پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۳۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
رئیس مرکز تخصصی سالمندان و معلولان از افتتاح اولین و مجهزترین مرکز تخصصی اوتیسم در کشور خبر داد.

شعار سال: کیوان دواتگران گفت: دستورالعمل ایجاد مراکز هیأت امنایی خیرسازی در بهزیستی تدوین شد و بر اساس آن این مرکز تخصصی توسط خیرین راه‌اندازی شد.

مدیر مرکز تخصص آرمان ـ شایان گفت: در این مرکز ریالی از اعتبار دولتی هزینه نشده است، تخصیص بودجه از سازمان‌های دولتی نداریم این مرکز با کمک خیرین به صورت خودگردان اداره می‌شود و با نظر کارشناس دادگستری و افراد واجد شرایط که اعضای هیأت علمی هستند واگذار شده است .

دواتگران گفت: ارائه خدمات در این مرکز رایگان بوده و منتظر دریافت مجوز مرکز جامع از سوی وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم قرارداد با بیمه‌ ببندیم.

رئیس مرکز تخصصی سالمندان و معلولان گفت: در بخش آزمایشگاه و داروخانه برای افراد نیازمند و معلولان داروها 20 درصد کمتر از تعرفه‌های درمانی وزارت بهداشت عرضه می‌شود.

دواتگران گفت: همچنین در بخش فیزیوتراپی تمام بیماران MS به شرط اینکه از انجمن MS معرفی‌نامه داشته باشند می‌توانند خدمات رایگان بگیرند.

وی در مورد بخش اوتیسم گفت: مرکز مجهز اوتیسم که اکنون راه‌اندازی شده پذیرای 60 کودک اوتیسم و خانواده آنها در روز است که خدمات رایگان به افرادی که از بهزیستی معرفی می‌شوند خواهد داد.

وی افزود: هزینه هر فرد اوتیسمی در ماه یک میلیون تومان است که امیدواریم به این مرکز یارانه تعلق گیرد.

دواتگران تصریح کرد: در این مرکز تخصصی اوتیسم آموزش خانواده و مداخلات مبتنی بر سیستم عصبی، اتاق‌های تاریک حسی، حرکتی و شناختی ارائه می‌شود بگونه‌ای که این به عنوان اولین مرکز تخصصی چند بُعدی به ارائه خدمات به بیماران اوتیسم خواهد پرداخت.

مدیر سابق دفتر توانمندسازی بهزیستی کشور گفت: بخش گفتاردرمانی، شنوایی‌شناسی، بینایی‌سنجی و روانشناسی و مشاوره از دیگر بخش‌های این مرکز است و در واحد ارتوپدی بخش پروتزها تا 30 درصد کمتر از قیمت تمام‌شده هلال‌احمر تولید می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 10 شهریور 97، کدمطلب: 13970610000867، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ا.ف75
بعد از این همه کش و قوسی که این ها در زمینه پیگیری بیماری اوتیسم داشتن بالاخره این طرح رو اجراییش کردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
خوب خداروشکر.. میشه امیدوار بود :))) مثل اینکه طرحایی هم هستن ک اجرا میشن:))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین