پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: 4 هزار نفر در تهران مبتلا به بیماری اوتیسم شناخته شده اند.
شعار سال: به نقل از میزان، محمد رضا اسدی گفت: در سراسر شهر تهران بیش از 4 هزار نفر مبتلا به بیماری اوتیسم هستند که از این تعداد کمتر از 10 درصد افراد به سازمان بهزیستی کشور مراجعه و از این سازمان خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: بر همین اساس تنها برای 10 درصد افراد مبتلا به بیماری اوتیسم در سازمان بهزیستی کشور پرونده تشکیل شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به اوتیسم باید از سوی وزارت بهداشت و یا پزشکان متخصص به سازمان بهزیستی کشور معرفی شوند اظهارکرد: پزشکان زمانی که در میان مراجعان خود به فردی مشکوک می شوند که وی ممکن است مبتلا به بیماری اوتیسم باشد، باید بیمار را به سازمان بهزیستی کشور معرفی کنند.

اسدی یکی از طرح های سازمان بهزیستی برای کمک به افراد اوتیسم را راه اندازی طرح "مراقبین در منزل" دانست و تصریح کرد: برای کمک به خانواده هایی که در میان آنها افراد مبتلا به بیماری اوتیسم وجود دارد، سازمان بهزیستی طرح مراقبین در منزل را راه اندازی کرده و از این طریق خدماتی را به این خانواده ها ارائه می دهد.

وی از آغاز فعالیت های نخستین مرکز شبانه روزی اوتیسم تهران در شهرستان ری خبرداد و خاطرنشان کرد: نخستین مرکز شبانه روزی اوتیسم تهران در شهرستان ری راه اندازی شده و ظرفیت این مرکز 50 نفر است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: در تلاش هستیم تا از ظرفیت مرکز "هاشمی نژاد" تهران که ویژه سالمندان است استفاده کنیم و در کنار آن، مرکزی را ویژه افراد مبتلا به بیماری اوتیسم راه اندازی کنیم.

اسدی در پاسخ به این پرسش که روش اخذ تست های غربالگری اوتیسم به چه صورت است؟، گفت: خانواده هایی که کودکان خود را برای غربالگری اوتیسم به مراکز سازمان می برند، باید به 10 پرسش پاسخ دهند از این تعداد اگر پاسخ 3 سوال مثبت باشد کودک مشکوک به اوتیسم شناخته شده و به مراکز سازمان بهزیستی ارجاع داده می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با همکاری معاونت اجتماعی و توانبخشی استان تهران طرح غربالگری اوتیسم در مهدهای کودک پایتخت اجرای می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار: 25 بهمن 1395، کد مطلب: 206088، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین