پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
‌مدیرکل بهزیستی البرز از فعالیت دو مرکز روزانه توانبخشی برای خدمات رسانی به کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم خبر داد.

‌شعار سال: داریوش بیات نژاد اظهار کرد: در حال حاضر دو مرکز خصوصی توانبخشی روزانه (‌توانجو و کهریزک) به ‌کودکان مبتلا به ‌اختلال اوتیسم استان خدمات رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: مرکز توان جو 50 و کهریزک نیز 48 کودک را تحت حمایت خود قرار داده و برنامه‌های مختلفی را برای کنترل اختلال آنها اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان به اوتیسم در استان بیش از98 مورد است، افزود: متاسفانه بانک اطلاعاتی جامعی از کودکان مبتلا به این اختلال در استان وجود ندارد و صرفا کودکانی که از طریق خانواده‌ها به ‌‌بهزیستی ‌معرفی و برایشان پرونده تشکیل شده، جزء این آمار محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه امکان تشخیص این اختلال بعد از سه سالگی وجود دارد، اظهار کرد: قبل از سه سالگی امکان تشخیص این اختلال در کودکان به راحتی امکان ندارد و به همین دلیل غربالگری به سختی انجام می‌شود.

بیات‌نژاد با اشاره به برخی علایم این اختلال توضیح داد: عدم برقراری تماس چشمی کودک با دیگران، علاقه به انجام کار تکراری، مشکلات گفتاری، علاقه به انجام حرکات چرخشی در بازی‌، ناآرامی و جمع گریزی بخشی از علایم این اختلال است.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود: از آنجایی که هنوز درمانی برای این اختلال شناخته نشده، خدماتی که مراکز بهزیستی به این کودکان ارائه می‌دهند، بیشتر برای کنترل اختلال و جلوگیری از بیشتر شدن شدت آن است.

این مسئول اظهار کرد: دارو درمانی، حذف رفتارهای ناشایست، آموزش مهارت‌های زندگی، موسیقی درمانی، اجرای برنامه‌های ورزشی و فرهنگی بخشی از اقدامات مراکز استان برای کنترل این اختلال در کودکان مبتلا است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر فرهنگسازی در خصوص این اختلال در جامعه گفت: بسیاری شناخت کافی از این اختلال ندارند و با مشاهده کودکی که دارای این اختلال است، فکر می‌کنند والدین ‌‌در تربیتش موفق نبوده‌اند.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: باید با اطلاع رسانی مناسب آگاهی عمومی نسبت به اوتیسم و نحوه رفتار با کودکی که دچار این اختلال است، بالا برود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت البرزنامه، تاریخ 20 اسفند 96، کد مطلب: 96122010953: www.alborznameh.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین