پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
مدیرکل دفتر امور توانبخشی بهزیستی گفت: در دنیا طی 35 سال گذشته میزان شیوع بیماری اوتیسم 400 برابر افزایش یافته و این به معنی تشخیص دقیق‌تر آن است و خانواده‌ها باید تا قبل از سه سالگی با علائم این بیماری در کودکان‌شان آشنا شوند.

شعار سال: نوع‌پرست در نشست خبری گفت: ما برنامه‌ریزی برای اجرای غربالگری اوتیسم را در کشور از سال 88 شروع کرده‌ایم و بر اساس تست‌های علمی معتبر و کودکان اوتیسم در دنیا در کشور و این غربالگری انجام می‌شود و طبق این تست‌های اطفال شیوع اوتیسم کمتر از یک درصد یعنی برابر با 0.9 درصد تا کنون شناسایی شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه ما به همه کودکان مبتلا به اوتیسم در کشور دسترسی نداریم به همین دلیل آزمون معتبری که 10 گزینه‌ای است برای شناسایی کودکان مبتلا به اوتیسم در کشور در سایت سازمان بهزیستی قرار می‌گیرد و کار مداخله به صورت تیمی برای این کودکان متشکل از پزشک، روانپزشک، مددکار، شنوایی‌سنجی و گفتاردرمانی اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور توانبخشی بهزیستی در رابطه با علائم کودکان مبتلا به اوتیسم گفت: اغلب این افراد علائق و رفتارهایشان تکراری است و ارتباطشان با دیگران دچار مشکل است این دو خصوصیت بارز این افراد است که باید والدین نسبت به آن دقت کنند.

نوع‌پرست تصریح کرد: از تماس چشم و اختلال ارتباط با والدین، این بیماری قابل تشخیص و آغاز است تا زمانی که کلمات تکراری و حرکات تکراری بروز پیدا می‌کند.

وی گفت:‌از نظر هوش و IQ، این کودکان 20 درصد دارای هوش نرمال هستند و 50 درصد نزدیک به نرمال در نتیجه همه این کودکان بر خلاف تصور مردم باهوش نیستند و فقط تعداد کمی از آنها در یک زمینه خاص استعدادشان شکوفا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور توانبخشی بهزیستی افزود: شروع برنامه غربالگری اوتیسم در کشور از 12 آذر ماه خواهد بود ما از نظر بودجه اعتبار خوبی نداریم اما شرایط غربالگری را فراهم می‌کنیم و به صورت پرسشنامه آن را در سایت سازمان قرار می‌دهیم همچنین آدرس پایگاه‌ها برای مراجعه حضور خانواده‌ها هم در سایت منتشر می‌شود.

نوع‌پرست ادامه داد: در 35 سال گذشته میزان شیوع بیماری اوتیسم در دنیا 400 برابر افزایش یافته اما این به معنی بروز این بیماری نیست بلکه تشخیص‌ها دقیق‌تر شده است.

وی گفت:‌متأسفانه هر جلسه کاردرمانی و ارائه خدمات به صورت ماهانه در یک جلسه حدود 500 هزار تومان هزینه دارد و این در حالی است که این خدمات بیمه نیستند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 10 آبان 1395، کد مطلب: 13950810000694:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین