پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۲۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر برخورد جدی با مربیان خاطی در مرکز نگهداری کودکان اتیسم، گفت: هدف رسانه‌های بیگانه از انتشار این فلیم‌ها تخریب نظام و خدمات به افراد است ضمن اینکه بهزیستی در این زمینه به طور ویژه ورود کرده است.

شعار سال: حسین نحوی نژاد با اشاره به پخش فیلمی از یکی از مراکز نگهداری کودکان اتیسم در استان گیلان توسط رسانه‌های بیگانه و صدای آمریکا اظهار کرد: متاسفانه دوتن از مربیان در این مرکز اقدام به آزار و اذیت(کتک کاری) یکی از کودکان کرده است و این رسانه نیز با هدف زیر سوال بردن خدمات جمهوری اسلامی ایران اقدام به پخش این فیلم کرده است.

وی توضیح داد: در خرداد 96 در مرکز اشاره شده یکی از کودکان توسط دو تن از مربیان مورد آزار و اذیت قرار گرفته و سازمان بهزیستی بلافاصله اقدامات لازم و همچنین برخورد با افراد خاطی را در دستور کاری خود قرار داد.

نحوی نژاد با بیان اینکه در این ماجرا باید به سه محور توجه شود، گفت: اینگونه اتفاقات در هر سازمان و دستگاهی احتمال رخ دادن دارد و در رابطه با اتفاقی که در این مرکز صورت گرفته است سازمان بهزیستی به طور ویژه برخورد خود را آغاز کرده است و در این زمینه به نتایجی هم رسیده است و تمهیداتی هم برای جلوگیری از این اتفاقات پیش بینی شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: اینکه هر اتفاق را رسانه‌ای کرد از چند نظر قابل بررسی است به طوری که در یک بخش هدف از رسانه‌ای کردن موضوعی، جلولگیری از اتفاقات آتی و اطلاع رسانی به مسئولان است که این موضوع قابل درک است اما زمانی هم هدف از رسانه‌ای کردن موضوعی تخریب و تشویش اذعان عمومی جامعه و تسریع آن به کل جامعه است که در این اتفاق هدف صدای آمریکا همین موضوع بوده است.

وی افزود: هدف رسانه‌های بیگانه و صدای آمریکا که با جمهوری اسلامی ایران عناد دارند از پخش این فیلم ها مشخص است و هدف آنها از بین بردن خدمات جمهوری اسلامی ایران به معلولان است و ضمن اینکه سازمان بهزیستی با افرادی که در این مرکز تخلف کرده‌اند برخورد جدی کرده است.

نحوی نژاد ادامه داد: کودکان اتیسم از جمله کودکان معلولی هستند که شرایط آموزش و نگهداری آنها با سایر معلولان متفاوت به مراتب سخت تر است به طوری که هم اکنون سه هزار کودک اتیسم در مراکز سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: با توجه به درخواست خانواده‌های دارای کودکان اتیسم مبنی بر فراهم کردن مکانی برای نگهداری اینگونه کودکان، سازمان بهزیستی کشور نیز در این زمینه ورود پیدا کرده و در سه استان کشور مراکزی برای نگهداری این کودکان راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: مراکز اشاره شده تماما مجهز به دوربین‌های مدار بسته هستند و هر گونه تخلف ثبت و ضبط شده می‌شود ضمن اینکه با توجه به بخشنامه‌های جدید فیلم‌های دوربین های مداربسته د رگذشته هر 15 روز یکبار پاک می‌شد که با توجه به بخشنامه جدید این زمان به یک 30 روز افزایش یافته است.

نحوی نژاد در پایان ضمن تاکید مجدد بر برخورد جدی با مربیانی که کودک معلول و اتیسم را مورد آزار و اذیت قرار داده اند، گفت: پرونده این مرکز به طور ویژه مورد بازرسی قرار گرفته است و تصمیماتی نیز اتخاذ شده است اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که هدف رسانه‌ای بیگانه و صدای آمریکا از انتشار اینگونه فیلم‌ها چیست و چیزی جز تخریب نظام نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری فانوس، تاریخ 26 فروردین 97، کد مطلب: 134804: www.fanousnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
امیدواریم که واقعا این برخورد شایسته عمل انها بوده باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین