پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷
دومین همایش آگاهی سازی اوتیسم به همت موسسه خیریه و توانبخشی ستارگان اوتیسم غرب گیلان در شهرستان انزلی برگزار شد.

شعار سال: بعدازظهر پنج شنبه دومین همایش آگاهی سازی اوتیسم غرب گیلان با حضور پروفسور «حسین نجمی» روانپزشک وعضو هیات علمی دانشگاه تهران در شهرستان انزلی برگزار شد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این همایش بر ضرورت توجه ویژه مسئولان دولتی به بیماری اوتیسم تأکید و اظهار کرد: ۴۲ سال پیش از هر ۵۰۰ هزار نفر یک نفر مبتلا به اوتیسم بود ولی در سال جاری براساس آمارها از هر ۵۰ نفر یک نفر به بیماری اوتیسم مبتلا می شود.

پروفسور نجمی افزود: افزایش استرس ها و آلودگی های زیست محیطی و بی احتیاطی ها در دوران بارداری مادران از عوامل افزایش این بیماری در جامعه است.

وی یکی دیگر از مهمترین عوامل افزایش این بیماری در کودکان را اختلاف شدید پدر و مادر در دوران بارداری عنوان و تأکید کرد: حمایت مردان در دوران بارداری نقش موثری در رشد و سلامت جنین و پیشگیری از این بیماری دارد.

ضرورت توجه به حقوق شهروندی کودکان اوتیسم

در ادامه این همایش مدیرعامل موسسه خیریه ستارگان اوتیسم غرب گیلان با انتقاد از عدم حضور مسئولان در این همایش، اظهارکرد: اوتیسم بیماری در خود ماندگی است.

مریم سیاح با اشاره به اینکه کودکان اوتیسم تنها نیازمند حمایت، گفتار درمانی و کار درمانی هستند، افزود: متاسفانه وقتی اسم موسسات خصوصی به میان می آید حاشیه سازی ها آغاز شده و اینگونه تصور می شود که موسسات در تلاش برای درآمد زایی هستند.

وی با تأکید برضرورت توجه ویژه مسئولان به کودکان اوتیسم، ادامه داد: باید حقوق شهروندی این کودکان به نحو شایسته تامین شود.

سیاح به نبود آگاهی و شناخت درست از بیماری اوتیسم در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: بیشتر افراد مبتلا به اوتیسم از اطلاعات ناقص یا اشتباه افراد جامعه آسیب می بینند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 18 مرداد 97، کد مطلب: 4370394: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
واقعا این اگاه سازی ها بیشتر از اینکه بری خانواده هایی که بچه های اوتیسمی دارن خوب باشه برای اطرافیان اون ها خوبه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین