پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
دادستانی تهران در بیان دلایل اتهام افساد فی‌الارض مطرح شده در کیفرخواست حمید باقری درمنی گفته است: مفسدان اقتصادی بر هم زننده امنیت، مفسد فی‌الارض شناخته می‌شوند. براساس قوانین جزایی کشورمان، مجازات جرم افساد فی‌الارض اعدام است؛ موضوعی که از سوی متهم پرونده و وکیل او رد شده است

شعار سال: دادستانی تهران در بیان دلایل اتهام افساد فی‌الارض مطرح شده در کیفرخواست یکی از ابربدهکاران بانکی کشور گفته است: مفسدان اقتصادی بر هم زننده امنیت، مفسد فی‌الارض شناخته می‌شوند. براساس قوانین جزایی کشورمان، مجازات جرم افساد فی‌الارض اعدام است؛ موضوعی که از سوی متهم پرونده و وکیل او رد شده است. در بخشی از رسیدگی به پرونده حمید باقری درمنی که روز گذشته هفتمین جلسه آن برگزار شد، نامی از شهرام جزایری مفسد بزرگ اقتصادی هم به میان آمد و نام او نیز در کنار نام باقری در این پرونده دخیل شد. 11مرداد امسال دستگیری شهرام جزایری در گمرک بازرگان بار دیگر نام این مفسد اقتصادی را بر سر زبان‌ها انداخته بود.

محاکمه ابربدهکار بانکی که با تأخیری حدودا 10ساله آغاز شده است در دو روز گذشته ادامه پیدا کرد و امروز هم هشتمین جلسه آن در شعبه 15دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار می‌شود.

سندی که سال92 سایت الف منتشر کرده است نشان می‌دهد محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت و مشایی با دستور به بانک‌ها مانع بازپس‌گیری وام‌های دریافتی کلان این فرد شده‌اند.دفتر محمود احمدی‌نژاد البته این سند را جعلی خوانده است. بدهی او تا دو هزار میلیارد تومان هم عنوان شده است.

چرا افساد فی‌الارض؟ چرا اعدام؟

در جلسه روز گذشته، نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست متهم پرداخت و گفت: اتهام او همان افساد فی‌الارض است.

نماینده دادستان ادامه داد: همچنین باید درخصوص دفاعیه روز یکشنبه متهم که مدعی بود اقدامات وی مربوط به سال۹۰ و قبل از آن است و مواد قانونی مورد استناد در کیفرخواست مصوب سال۹۲ است باید بگویم که در ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی به بحث فساد فی‌الارض پرداخته شده است و این ماده قانونی در مقام تأسیس قانون جدید در باب فسادفی‌الارض نبوده است بلکه ناظر بر تحکیم مجازات پیرامون جرایم مرتبط با فساد فی‌الارض است. نماینده دادستان در ادامه دفاع از کیفرخواست بیان داشت: عنوان مجرمانه افسادفی‌الارض به‌عنوان رکن رکین ایجاد اختلال در سطوح مختلف جامعه در قانون‌های مصوب پیش از سال۹۲ موجود است و این ادعا که چون قوانین مورد استناد در کیفرخواست در سال۹۲ تصویب شده و جرایم ارتکابی متهم برای سال‌های ۹۰ و پیش از آن است قابل‌قبول نیست.

همچنین در ادامه جلسه روز گذشته، رمضانی که یکی از وکلای حمید باقری درمنی است با حضور در جایگاه گفته: نخستین اتهامی که مهم‌ترین اتهام است و به موکل بنده نسبت داده شده است، افسادفی‌الارض است و نماینده محترم دادستان که کیفرخواست را قرائت کرد دلیلی بر این اتهام ارائه نکرده است. زیرا اگر دلیلی داشته باشد، قاعدتا باید در متن کیفرخواست عنوان می‌شد. نماینده دادستان هم در پاسخ به او با تأکید بر اینکه فقط ادله قضایی برای شمول افساد فی‌الارض را توضیح داده است، گفت: من نگفتم مبنای افساد فی‌الارض مواردی است که متهم انجام داده است.

پرده‌برداری از بدهی‌های میلیاردی

قاضی صلواتی از متهم پرسید: آیا بدهی مالیاتی دارید؟ باقری گفت: نه. از سال 78 ممنوع‌المعامله هستم. سپس قاضی صلواتی گفت: سازمان امور مالیاتی طی گزارش کتبی اعلام کرده است که شما 70میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارید. متهم در این خصوص گفت: من اطلاعی ندارم و به من ابلاغ نشده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 13 شهریور 97، کد مطلب: 29237، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین