پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۳۹۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با اشاره به اینکه دولت و بانک مرکزی باید بازار ارز با حساسیت بیشتری مدیریت کند، گفت: برخلاف نظر دولت تزریق دلارهای صادراتی پتروشیمی‌ها هم بازار را آرام نکرد.

شعار سال: ابراهیم نکو با اشاره به اینکه اگر در شرایط کنونی شاهد افزایش افسارگسیخته نرخ دلار هستیم علت آن را باید در تصمیم‌های اقتصادی جستجو کرد، گفت: دولت برای پول‌های سرگردان در بازار برنامه‌ای ندارد.

وی افزود: بسیاری از سپرده‌گذاران بانکی در ماه‌های اخیر پول‌های هنگفت خودشان را از حساب‌هایی که از آنها سود می‌گرفتند خارج کرده‌اند تا اقدام به خرید و فروش کنند.

نکو تصریح کرد: طبق آماری که به من داده‌اند حدود 20 تا 30 میلیارد دلار ارز در منازل بسیاری از مردم و حتی‌ گاوصندوق‌ها وجود دارد که تزریق این میزان به بازار ارز موحب می‌شود تا شاهد ثبات نرخ پول خارجی باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: تلاطم‌های امروز بازار ارز ناشی از مدیریت ضعیف دولت و بانک مرکزی است به طوری که به نظر من اراده لازم برای ایجاد ثبات در بازار ارز توسط مسئولان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی مسافران و دانشجویان نیاز ضروری به ارز دارند اما نوسانات اجازه نمی‌دهد که این قشر از جامعه نسبت به انجام برنامه‌ریزی به منظور خرید ارز اقدام کنند.

نکو با انتقاد از اینکه افزایش نرخ ارز میزان خرید و فروش پول خارجی را به شدت کم می‌کند، گفت: با صعودی‌شدن نرخ ارز شاهد توقف خرید و فروش در بازار هستیم به طوری که صرافی‌ها تا زمانی که نرخ پول خارجی به ثبات نسبی نرسد از فروش آن به مشتریان امتناع می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: راهکار اصلی حل تلاطم‌های ارزی این است که دولت برای نقدینگی سرگردان در بازار طوری اقدام کند به طوری که تزریق این نقدینگی موجب نشود تا بازارهای مختلف اقتصادی از ارز گرفته تا مسکن و خودرو ملتهب شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار 14 شهریور 97، کدمطلب: 431038، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
مردم پولشونو دلار کردن که ضرر نکنن. خیلیا فکر سرمایه گذاری هم نیستن که با بالا رفتن قیمت بخوان بفروشن.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ا.ف75
واقعا این بی اعتمادی کردم و روان نبودن حجم نقدینگی در اقتصاد کشور باعث شده که امروز همه مون دست تو دستای هم دیگه بریم پیش به سوی بدبختی!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
دیگه رحم نمی‌کنیم به خودمون هم باید ی فکر اساسی کنن این وضعیت به مردم هم فشار آورده
سین.ق.۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
هیچکسی نیس باا ونایی که درحد کلان اختلاس میکنن احتکار میکنن برخورد کنه همین میشه دیگه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین