پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۴۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
دانشجوی معترض دانشگاه تهران در خصوص نتیجه اعتراضات دانشجویان ارشد این دانشگاه به دریافت هزینه دروس اجباری، از بلاتکلیفی در انتخاب واحد خبر داد.

شعار سال: دانشجوی دانشگاه تهران در خصوص تجمعات اخیر دانشجویان ارشد دانشگاه تهران گفت: از دو ماه قبل به دانشجویان ارشد ابلاغ شده که بابت دروس جبرانی که در ترم یک گذرانده اند باید مبالغی را به دانشگاه پرداخت کنند که این هزینه از ۲۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان برای هر دانشجو محاسبه شده است.

وی افزود: این مبالغ بابت چند واحد دروس جبرانی دریافت می‌شود به همین دلیل دانشجویان نامه‌ای را به معاون آموزشی و رئیس دانشگاه ارسال کردند، اما نتیجه‌ای نگرفتیم بیشتر دانشجویان ارشد این نامه را امضا کردند که برای واریز این مبالغ دچار مشکل هستند، اما واکنشی از سوی مسئولان دانشگاه دیده نشد و این مشکل حل نشد.

این دانشجو اضافه کرد: این داستان ادامه داشت تا زمان انتخاب واحد که دانشگاه اعلام کرد که سامانه انتخاب واحد مسدود است و دانشجویان باید این مبالغ را واریز کنند در غیر این صورت سامانه باز نخواهد شد به همین علت دانشجویان در مقابل ساختمان ریاست دانشگاه تجمع کردند جلسه‌ای با معاون آموزشی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه دانشجویان نسبت به دریافت این مبالغ معترض شدند و اینکه دانشگاه سه ترم از تحصیل این دانشجویان گذشته، اما در این خصوص اطلاع رسانی نکرده به معاون آموزشی دانشگاه تذکر داده اند که بدون اطلاع رسانی دانشگاه نمی‌تواند این مبالغ را از دانشجویان دریافت کند.

دانشجوی دانشگاه تهران یادآور شد: معاون آموزشی دانشگاه تهران در پاسخ به دانشجویان اعلام کرد که دریافتی این مبالغ براساس آئین نامه است و ما قانون را اجرا می‌کنیم در صورتی که هیچ کدام از دانشگاه‌های سطح یک مانند دانشگاه شریف، امیرکبیر و دیگر دانشگاه‌ها این هزینه را از دانشجو دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: دانشجویان معترض در خصوص این پاسخ معاون آموزشی اعتراض کردند که چرا این موضوعات مهم توسط دانشگاه اطلاع رسانی نمی‌شود. بسیاری از این واحد‌هایی که به دانشجویان به صورت اجبار داده می‌شود دانشجویان نیازی احساس نمی‌کنند بلکه فقط برای دریافت هزینه‌ها این واحد‌ها را به دانشجو می‌دهند.

این دانشجو اضافه کرد: پس از اعتراضات گسترده معاونت آموزشی دانشگاه تهران اعلام کرد که علی الحساب سامانه انتخاب واحد باز می‌شود و پس از آن باید این هزینه‌ها از سوی دانشجویان پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه باید از ابتدای ورود دانشجویان به دوره ارشد این هزینه را از دانشجو دریافت کند نه اینکه به ترم‌های پایانی موکول کند که دانشجو نیاز به اشتغال به تحصیل و یا سایر موارد دارد.

منتشر نشود//بلاتکلیفی دانشجویان ارشد دانشگاه تهران در انتخاب واحد/ هزینه دروس جبرانی را باید پرداخت کنیم تا بتوانیم انتخاب واحد کنیم


این دانشجو یادآور شد: ماهیت دروس جبرانی این است که باید دانشجو خودش آن را انتخاب کند نه اینکه به زور و به بهانه دریافت هزینه به دانشجویان بدهند در نهایت این دروس با اعمال قدرت دانشکده‌ها به دانشجویان داده می‌شود و دلیل اینکه سال‌های قبل هزینه‌ای دریافت نمی‌شد سیستم حسابرسی دانشگاه بود که الان به صورت اتوماسیون شده و به همین دلیل هزینه‌ها را از دانشجو دریافت می‌کنند، اما قبلا که به صورت دستی بود این هزینه‌ها دریافت نمی‌شد.

وی ادامه داد: سه روز تجمع ادامه داشت و قول داده شد که جلسه‌ای برگزار شود و نتیجه شنبه به دانشجویان اعلام شود، اما هنوز خبری از این جلسه نیست و دانشجویان همچنان بلاتکلیف هستند.

این دانشجو اظهار داشت: برخی از دانشجویان هم هستند که ورودی ۹۴ هستند، اما به دلیل تاخیر در ارائه پایان نامه باید این هزینه را بپردازند در صورتی که دانشجویان هم دوره‌ای آن‌ها بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند با دانشگاه تسویه حساب کردند.

وی ادامه داد: سامانه انتخاب واحد برای اکثر دانشجویان باز شده، اما دانشجویان فنی هنوز نمی‌توانند انتخاب واحد کنند.

این دانشجو افزود: اتفاقات زیادی در این خصوص رخ داده به عنوان مثال برای سه واحد جبرانی در رشته برق یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شهریه از دانشجو دریافت کرده اند که این هزینه‌ها برای یک دانشجویی که در دانشگاه دولتی تحصیل می‌کند قابل پرداخت نیست. بسیاری از دانشجویان وضعیت مالی مناسبی ندارند که بتوانند این شهریه‌ها را پرداخت کنند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 12 شهریور 97، کد مطلب: 707555، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین