پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۵۴۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
مشکلات فنی، قطعی، کندی و سرعت بسیار پایین سامانه انتخاب واحد دانشگاه مازندران روز گذشته مشکلات فراوانی را برای دانشجویان این دانشگاه ایجاد کرد.

شعار سال: با رسیدن ترم جدید دانشجویان در تکاپوی انتخاب واحد هستند دانشگاه برای انتخاب واحد ورودی هرسال زمانی را مشخص می‌کند و به خاطرهمین دانشجویان برای انتخاب واحد خیلی وقت ندارند، اما در بیشتر اوقات با مشکل سامان انتخاب واحد روبرو می‌شودند.

همیشه انتخاب واحد برای برخی از دانشجویان به عنوان یک دغدغه بزرگ در ابتدای هر ترم مطرح می‌شود، مشکلات فنی، قطعی، کندی و سرعت بسیار پایین سامانه انتخاب واحد دانشگاه مازندران روز گذشته مشکلات فراوانی را برای دانشجویان این دانشگاه ایجاد کرده است.

رضا دانشجوی ورودی سال ۹۶ دانشگاه مازندران می گوید: از ساعت ۱۲ ظهر وارد سامانه انتخاب واحد دانشگاه مازندران شدم؛ اما به خاطر کندی و قطعی سایت چند ساعتی طول کشید تا انتخاب واحد کنم.

دانشجویان و دردسر‌های انتخاب واحد/ مشکلات فنی در سامانه انتخاب رشته دانشگاه مازندران


وی گفت: تقریبا هر ترم با این مشکل روبرو هستیم، با وجود این مشکلات حق دانشجو ضایع می‌شود.

سمیرا دانشجوی دانشگاه مازندران در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: انتخاب واحد در دانشگاه مازندران همواره با نکاتی خاص همراه بوده است که در بیشتر مواقع موجب ناراحتی دانشجویان شده است.

او می‌گوید: همیشه سر انتخاب واحد مشکل داشتیم و یادمان نمی‌آید حتی یک ترم به راحتی انتخاب واحد کرده باشیم و بیشتر از اینکه انتخاب واحد باشد، اجبار واحد است و هیچ حق انتخابی نداریم.

همیشه سر انتخاب واحد مشکل داشتیم و یادمان نمی‌آید حتی یک ترم به راحتی انتخاب واحد کرده باشیم و بیشتر از اینکه انتخاب واحد باشد، اجبار واحد است و هیچ حق انتخابی نداریم

محمد یکی از دانشجویان دانشگاه مازندران نیز که از سامانه انتخاب واحد کلافه بود، می‌گوید: این مشکل انتخاب واحد همیشه در دانشگاه بود و سیستم مشکل داشت؛ اما معمولا خیلی طول نمی‌کشید این بار چند ساعتی طول کشید تا مشکل رفع شود اول که نمی‌توانستیم انتخاب کنیم و وقتی هم که وصل شد، انقدر سرعت پایین بود که هر چه تلاش می‌کردیم، نمی‌توانستیم واحد برداریم و سریع ظرفیت تمام می‌شد.

دانشجویان و دردسر‌های انتخاب واحد/ مشکلات فنی در سامانه انتخاب رشته دانشگاه مازندران


وی می افزاید: مورد دیگری که مسئولان دانشگاه خیلی به آن اهمیت نمی دهند، انتخاب اساتید است. در سامانه نظرسنجی از دانشجویان، نظر دانشجویان در مورد اساتید را دانشگاه لحاظ نمی‌کند؛ چرا که اساتیدی که دانشجویان از آن‌ها راضی نیستند و آن را هم در نظر سنجی‌ها اعلام می‌کنند، کماکان همان درس را در ترم بعدی هم ارائه می‌دهد.

علی اکبر باقری خلیلی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران با اشاره به مشکل پیش آمده سامانه انتخاب واحد به خبرنگار ما می‌گوید: روز گذشته سامانه انتخاب واحد برای چند ساعتی دچار مشکل شده بود و دلیل آن این بود طبق آیین نامه سنوات مجاز، دانشجویان سال ۹۳ تا هشت ترم که سنوات مجاز دارند، هر درسی را که رد بشود نیاز به پرداخت شهریه ندارد؛ اما ورودی‌های بعد از سال ۹۳ دانشجویان اگر درسی را مردود شودند، برای برداشتن مجدد آن درس باید مبلغی را پرداخت کنند.

باقری خلیلی می افزاید: گروه مالی ما دچار اشتباه شد بود و فکر می‌کردند که شهریه دروس افتاده شامل ورودی‌های قبل ۹۳ می‌شود و برای رفع این مورد باید سما سامانه وقفه‌ای ایجاد می شد تا برنامه برای این سامانه دوباره تنظیم می‌شود؛ به خاطر همین چند ساعتی انتخاب واحد مشکل داشت؛ اما هم اکنون دانشجویان می توانند انتخاب واحد کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران تصریح کرد: دانشجویانی که موفق به انتخاب واحد نشدند، می‌توانند انتخاب واحد با تاخیر داشته باشند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 12 شهریور 97، کد مطلب: 707774، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین