پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۷۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳
«ژیلبر لازار»، زبان‌شناس و ایران‌شناس نامدار فرانسوی، در ۹۸ سالگی درگذشت.

شعارسال: «لازار» از دانشمندانی بود که عمر خود را صرف تحقیق درباره زبان فارسی و فرهنگ ایرانی کرد و به همین مناسبت در سال ۱۳۹۵ به عضویت افتخاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی درآمد.

«لازار» از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۹۳ مشغول تحقیق و مدیریت گروه‌های پژوهشی در مرکز ملی پژوهش‌های علمی فرانسه در حوزه زبان‌های ایرانی بود. فرهنگ فارسی- فرانسه، شکل‌گیری زبان فارسی، اشعار پراکنده قدیمی‌ترین شعرای فارسی‌زبان، بررسی وزن شعر ایرانی، ترجمه فرانسوی برگزیده رباعیات خیام و گزیده‌هایی از غزلیات حافظ، از جمله آثار این ایران‌شناس و زبان‌شناس فرانسوی است.

این ایرانشناس مطرح فرانسوی سال گذشته موفق به دریافت بیست و چهارمین جایزه ادبی و تاریخی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار یزدی شد و در حال حاضر، آخرین برنده غیرایرانی این جایزه معتبر داخلی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1397 ، کد خبر: 4396851 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
حیف از دست دادن کسانی که از این کشور نیستند ولی زحمات زیادی برای زبان فارسی ما کشیدند.
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
چه جالب با اینکه ایرانی نبوده ولی کارای ارزشمندی برای ایران انجام داده روحش شاد م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین