پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
رئیس جمهوری آمریکا می گوید اعزام نیروی زمینی به بهبود شرایط سوریه کمکی نمی کند و طرف های دخیل در حل بحران باید از طریق مذاکره به توافق برسند.

شعار سال: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا که در سفری سه روزه به انگلستان رفته بود در مصاحبه با خبرگزاری «بی بی سی» احتمال اعزام نیروی زمینی به سوریه را رد کرده و گفت: اینکه آمریکا و انگلستان بخواهند برای براندازی حکومت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به این کشور نیروی زمینی اعزام کنند، تصمیم اشتباهی خواهد بود.

وی در عین حال گفت: انتظار شکست داعش را در ۹ ماه باقی مانده از دوران زمامداری خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا ندارم.

با این حال اوباما اظهار امیدواری کرد که دایره عملکرد داعش رفته رفته کوچکتر شود.

وی در ادامه بی آنکه به تلاش کشورهای غربی برای تضعیف دولت اسد و بی ثباتی سوریه اشاره ای کند، مدعی شد: سوریه درگیر وضعیت تاسف آور و بسیار پیچیده ای است و گمان نمی کنم هیچ راه حل ساده ای برای پایان دادن به وضع موجود وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: برای حل بلندمدت مسائل سوریه، راه حل نظامی به تنهایی کفایت نمی کند و مسلما اعزام نیروی زمینی موجب بهبود شرایط نمی شود.

رئیس جمهوری آمریکا در نهایت مدعی شد: اگر چه دشوار است اما جامعه بین الملل باید به اعمال فشار بر همه طرفین دخیل در حل بحران سوریه از جمله روسیه، ایران و گروه های معارض سوری ادامه دهد تا با نشستن پشت میز مذاکره برای ایجاد دولت انتقالی به توافق برسند.

به گفته اوباما، مسئله سوریه ماهیتی فراملی دارد و پاسخی فراملی را می طلبد. مسائلی از این دست بدون همکاری و اتحاد لاینحل باقی می ماند.

وی در عین حالی مدعی لزوم تداوم کمپین مبارزه با داعش شده و خطر ناشی از تهدیدهای این گروه تروریستی را گوشزد کرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 3606358:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین