پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: مشکل عمده مبتلابه صنعت چاپ، نبود متولی خاص برای این صنعت در کشور است.

شعار سال: ناصر فغفوری شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت روزملی صنعت چاپ و تجلیل از فعالان این عرصه در استان به اهمیت و جایگاه صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: مهمترین ابزار برای نشر اطلاعات، صنعت چاپ است، اگر چه بخشی از اخبار و داده ها از طریق گویش منتقل می شوند، اما وقتی صحبت از اطلاعات و مستندات می شود، پای چاپ و صنعت چاپ پیش می آید.

وی ادامه داد: اگر به گردش مالی صنعت چاپ توجه کنیم می بینیم که جایگاه واقعی این صنعت در کشور ما با واقعیت ها و اهداف تعیین شده، بسیار متفاوت استفغغوری میزان گردش مالی صنعت چاپ در دنیا را بیش از یک هزار میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: اگر در کشور توجه خوبی به این صنعت بکنیم می توانیم چنانکه در دنیا نیز چنین است، دو برابر سودآوری صنعت توریسم را از آن داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه عدم بروز رسانی ماشین آلات و اختصاص نیافتن تسهیلات ارزان قیمت برای تامین تجهیزات مورد نیاز از دیگر مسائل صنعت چاپ در کشور است، گفت: صنعت چاپ ما از فناوری های روز دنیا فاصله زیادی دارد که این موضوع باعث افزایش هزینه های تمام شده فعالیت ها می شودوی خاطرنشان کرد: به جرأت می توان گفت که در این شرایط فعالیت در صنعت چاپ توجیه اقتصادی ندارد ولی از آنجا که چاپ نوعی هنر محسوب می شود، فعالان این عرصه از روی عشق و علاقه کار می کنند.

فغفوی افزود: مسائل مالیاتی و معاف نبودن صنعت چاپ از مالیات بر ارزش افزوده، از دیگر مشکلات این صنعت در کشور است، چرا که چاپ به نوعی فعالیت فرهنگی محسوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در زمان حاضر 160 واحد صنفی در حوزه چاپ در این استان فعال هستند که امیدواریم با هماهنگی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صنعت چاپ را در استان به جایگاه و اقعی اش برسانیممدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم گفت: از آنجا که بخش نشر جزو شرح وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است به همین دلیل این وزارتخانه از طریق اداره کل چاپ و نشر و اداره امور چاپخانه ها متولی این بخش در کشور است.

فاطمه کرباسی افزود: در سال 95 مواد 17 و 18 آیین نامه تاسیس و نظارت بر چاپخانه ها مورد بازنگری قرار گرفت و تفاهم نامه ای بین وزاتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت منعقد شد تا بر اساس آن نظارت بر محتوای چاپخانه ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظارت بر بخش فنی و صنعتی به وزارت صنعت و معدن و تجارت واگذار شود.

کرباسی ادمه داد: ولی هنوز این بخش تفاهم نامه به دلیل اعتراضات چاپخانه داران عملیاتی نشده استوی یاد آورشد: هم اکنون نیز صدور مجوز تاسیس، انحلال و نظارت بر فعالیت چاپخانه ها برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به نقش چاپ در توسعه صنعت بسته بندی اشاره کرد و گفت: فعالان صنعت چاپ می توانند در این حوزه منشا خدمات قابل توجهی باشند.

11 شهریور به عنوان روز صنعت چاپ در تقویم کشور ثبت شده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 18 شهریور 97، کد مطلب: 83028186، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
مردم میرن جاهای دیگه سرمایه گذاری میکنن که سود بیشتری داشته باشه با این امار مطالعه ایراین ها حق دارن نیان به این سمت م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین