پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
خروج چند استاندار از دولت پس از اعمال قانون منع به کار گیری بازنشستگان و استیضاح‌هایی که گفته می‌شود همچنان در راه است، به نظر می‌رسد تازه تغییرات دولت کلید خورده و وضعیت برای روحانی قرار است بغرنج‌تر شود.
شعارسال: دولت روحانی این روز‌ها با گرفتاری‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ مشکلاتی که باعث شده دولتی که در اولین زمان مقرر در قانون کابینه را معرفی کرده بود، حالا در بعضی مسئولیت‌های کلیدی دولت، فردی را برای معرفی نداشته باشد یا لااقل دست نگه داشته باشد. یکی از چهره‌های سیاسی روز گذشته گفته بود معاونان وزارت اقتصاد حاضر نیست مسئولیت این وزارتخانه را در چنین شرایطی بر عهده بگیرند.

یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد چهار مسئولیت نسبتا مهم در دولت روحانی، در مجموع حدود دویست روز است که بدون متولی باقی مانده است.

برخی تحلیلگران معتقدند نزدیک شدن به سال پایانی فعالیت مجلس، گرفتن رای اعتماد را برای گزینه‌های بعدی روحانی دشوارتر کرده است، اما این همه ماجرا نیست و حتی استاندار کرمان و سخنگوی دولت که خودشان استعفا داده بودند، هنوز جایگزینی پیدا نکرده‌اند.

نکته جالب اینجاست که بر اساس مصوبه جدید مجلس، احتمالا تعداد زیادی از استانداران نیز ناچار خواهند بود صندلی استانداری را ترک کنند و از طرف دیگر، بعضی از وزیران هم در صف استیضاح قرار دارند و به این ترتیب، پرونده تغییرات دولنی نه در پایان که در ابتدای راه قرار دارد.

البته در تمام این روز‌ها بازار شایعات داغ بوده و هر روز گزینه‌ای جدید هم برای وزارت خانه‌ها و هم برای سخنگویی و استانداری مطرح می‌شوند. اما هنوز رئیس جمهور جمع بندی نهایی خود را انجام نداده است و فهرست پیشنهاد‌ها همچنان بالا و پایین می‌شود.

طبق قانون یک وزارتخانه تنها سه ماه می‌‍تواند با سرپرست اداره شود و این محدودیت زمانی در حالی است که فرد معرفی شده از طرف روحانی باید برای گرفتن رای اعتماد در مجلس حاضر شود و همین مسئله هم فرایندی طولانی است.

در دولت احمدی نژاد، در یک مورد تاخیر در معرفی وزیر از سوی دولت، موجب ورود رهبر و اعلام حکم حکومتی شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1397 ، کدخبر: 145665 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین