پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۵۹۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
رئیس سازمان نوسازی تجهیز و توسعه مدارس کشور با اشاره به وجود 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل و خارج از کشور گفت: 20 درصد مدارس کشور توسط خیران ساخته می شود.
شعارسال: مهرالله رخشانی مهر روز پنجشنبه در نشست با اعضای مجمع خیران مدرسه ساز چهارمحال و بختیاری از اختصاص 300 میلیارد تومان اوراق به پروژه های خیرساز کشور در سال جاری خبر داد و افزود: سال گذشته نیز 200 میلیارد تومان به پروژه های خیرساز در کشور اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه پروژه های خیرساز در کمترین زمان احداث می شود، افزود: اعطای اعتبار به این پروژه ها در اولویت برنامه های این سازمان است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون برخی از استانهای برخوردار هم از فضاهای آموزشی نامناسب برخوردارند که اعتبارات دولتی به هیچ وجه جوابگوی بازسازی و نوسازی این مدارس نیست.

وی به حضور خیران به عنوان بازوی توانمند مدرسه سازی و همراهی دولت اشاره کرد و افزود: امسال بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی به بخش نوسازی مدارس کشور اختصاص داده شد که در سه ماه نخست امسال این اعتبارات به استان ها ابلاغ شد.

وی گفت: تاکنون بیش از 4 هزار میلیارد تومان به حوزه نوسازی مدارس کشور اختصاص داده شد که با این میزان تخصیصی درصد مدارس تخریبی از 70 به 30 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز تاکید کرد: از سال 62 تاکنون 350 پروژه خیرساز در استان احداث شده که از این تعداد بیش از 210 پروژه در سه سال اخیر کلنگ زنی و به بهره برداری رسیده است.

بهروز امیدی افزود: در سال جاری در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان احداث بیش از 25 پروژه آموزشی از سوی خیران تعهد شده است.

وی گفت: بیش از 50 میلیارد تومان برای تجهیز و ساخت فضاهای آموزشی از سوی خیران داخل و خارج از استان جذب شده است.

امیدی افزود: هم اکنون بیش از یکهزار و 600 فضای آموزشی در 40 شهر و 900 روستای استان فعال است که 65 درصد دانش آموزان در شهرها و 35 درصد در روستاها مشغول تحصیل هستند و بیشترین فضاهای آموزشی استان نیز در روستاهاست..

به گفته وی 265 مدرسه استان با کمتر از 20 دانش آموز اداره می شود و پوشش تحصیلی استان از میانگین کشور بالاتر است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجیهز مدارس استان نیز در این نشست افزود: هم اکنون 100 پروژه آموزشی نیمه تمام در استان وجود دارد که اتمام این پروژه ها با پیشرفت فیزیکی 50 تا 75 درصد حمایت خیران را می طلبد.

حمیدرضا براتی افزود: میانگین مشارکت خیران در امر مدرسه سازی در استان 15 درصد است.

به گفته وی از مجموع 235 نفر عضو مجمع خیران مدرسه ساز استان، 50 نفر زن هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 22 شهریور 1397 ، کدخبر: 83032456 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
ا.ف75
مگر اینکه واقعا خودمون به داد خودمون برسیم! واقعا اگر این خیر ها نبودن مدرسه هامون چی میشد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
دست این خیر ها درد نکنه مگه اینکه اینا ی کاری بکنن
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین