پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در خصوص واکنش‌های به‌وجود آمده درباره محتوای مجموعه «ممنوعه» توضیحاتی ارائه کرد که بیشتر جنبه توجیه دارد. چنانچه او می‌گوید که صبر کنید! آنچه امروز می‌بینید مصداق اشاعه ابتذال نیست!

شعار سال: معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در خصوص واکنش‌های به‌وجود آمده درباره محتوای مجموعه «ممنوعه» توضیحاتی ارائه کرد که بیشتر جنبه توجیه دارد. چنانچه او می‌گوید که صبر کنید! آنچه امروز می‌بینید مصداق اشاعه ابتذال نیست!

پس از انتشار مطالبی در خصوص محتوای سریال شبکه نمایش خانگی «ممنوعه» و به تصویر کشیدن شرب خمر و همخوابگی ضربدری، روز گذشته سیدعباس صالحی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه هیئت دولت با تبریک روز ملی سینما در ارتباط با حوزه نظارت بر محصولات سینمایی گفت: قالب‌ها و روش‌های مختلف نظارت در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد. در حوزه محصولات نمایش خانگی روال معمولاً اینطور است. در ارتباط با موردی که اخیراً مطرح شده است، به سازمان سینمایی گفته‌ایم بررسی دقیق را انجام و سریعاً گزارش را در معرض نظرات کارشناسان قرار دهد.

ساعاتی پس از این اظهارات وزیر ارشاد «ابراهیم داروغه‌زاده» معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در توضیح برخی صحنه‌ها و محتوای نامناسب مجموعه «ممنوعه» که تا به حال سه قسمت از آن در شبکه نمایش خانگی توزیع شده، گفت‌: در این سریال به طور خاص ولنگاری و کژ رفتاری تعدادی جوان مطرح است، فیلمنامه‌نویس ناگزیر است برای پی‌ریزی شخصیت و شالوده فکری آن‌ها رفتار‌هایی را طراحی کند که در زمره تخلفات و کنش‌های غیرمتعارف است [؟!]البته آنچه مشاهده می‌شود مصداق اشاعه ابتذال نیست [!]و جنبه عبرت‌آموز آن مورد تأکید است.

داروغه‌زاده در پاسخ به اینکه آیا هدف وسیله را توجیه می‌کند؟ چراکه تصویر این صحنه‌ها چه‌بسا اثرگذاری بیشتری هم بر مخاطب داشته باشد، اظهار داشت: بیننده باید با بردباری در انتظار قسمت‌های بعدی مجموعه باشد تا فرجام و عاقبت سوء رفتار شخصیت‌ها یا اصلاح و انابه آن‌ها را در پرتو ارشادات و دلسوزی‌های خیرخواهانه شخصیت‌های مصلح داستانی نظاره‌گر باشد [!]وی افزود: واکنش اخیر جمعی از مخاطبان قبلاً در برابر بعضی از سریال‌های تلویزیونی پخش شده مثل خط قرمز و میوه ممنوعه هم دیده شده بود که خوشبختانه در ادامه دیدگاه آنان تغییر کرد.

توجیهات داروغه زاده و نام بردن از سریال خط قرمز و میوه ممنوعه در حالی است که در هیچ کدام از این سریال‌ها ابداً با تصاویر شرب خمر، تکرار ترانه‌های لس‌آنجلسی، به تصویر کشیدن سکس ضربدری و اختلاط دختر و پسر خبری نبود و تنها مسئله حساسیت‌آفرین آن‌ها مصرف مواد مخدر توسط یکی از کاراکتر‌های آن سریال و نافرمانی چند جوان از والدین‌شان و عاشق شدن حاج یونس بود که آن هم با رعایت حدود شرعی به تصویر کشیده شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نیوزپارسی، تاریخ انتشار 21 شهریور 97، کد مطلب: -، www.newsparsi.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
بجای اینکه فیلیم بسازن که غنی باشه پر محتوا باشه از چیزایی که با عرف وفرهنگ ما به دوره استفاده میکنن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین