پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
اعضای هیات علمی گروه محیط زیست پژوهشگاه مواد و انرژی با توجه به معضل غلظت بالای نیترات در چاه های آب کشور و سرطان زایی این آلاینده، در قالب یک پروژه کلان و هزینه کرد بیش از یک میلیارد ریال اقدام به طراحی و ساخت راکتور حذف نیترات کردند.

شعارسال: در این پروژه حذف نیترات از آب به روش های مختلف از جمله روش های بیولوژیکی، انوکسیک، غشایی، کلرزنی، هوادهی و جذب سطحی انجام و نقشه منابع سطحی نیترات آب در محدوده ای افزون بر ١٥٠کیلومتر در شهرستان کرج رسم شد.
نتایج این پروژه تحقیقاتی نشان داد که با استفاده از راکتور ترکیبی بیولوژیکی غلظت نیتراتی که در منابع آب وجود دارد با حذف بالای ٩٠ درصد به زیر ٥٠ میلی گرم بر لیتر خواهد رسید.
به گفته مجری طرح، این سیستم که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت اختراع شده و تاییدیه علمی از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران را دارد، هم اکنون در مرحله تولید صنعتی است.
الهام عبدالله زاده گفت: در زمان حاضر، با توجه به توان و تجارب پژوهشگاه، توسعه علم و فناوری در محور زیست پالایی آب، حذف بیولوژیکی نیترات از آب آشامیدنی، از سوی معاونت علمی و فناوری به پژوهشگاه واگذار شده و ٣٠ درصد منابع واگذاری از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به اجرای محور فوق اختصاص خواهد یافت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 24 شهریور 1397 ، کد خبر: 83033707 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین