پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه گرمای هوا در تابستان امسال کرمانشاه در ۷۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده گفت: کرمانشاهیان ۴۰ روز دمای بیش از ۴۰ درجه را تجربه کردند.

شعارسال: محمد خسروی اظهار داشت: تابستان امسال شاهد ناهنجاری شدید آب و هوایی در کشور و استان بودیم و گرمتر از نرمال و حتی سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال رکوردهای عجیب و غریبی داشتیم، افزود: بالاترین رکورد روزهای گرم مربوط به سال ۷۷ است که ۳۶ روز دمای بیش از ۴۰ درجه در کرمانشاه به ثبت رسید بود، اما امسال بعد از ۲۰ سال این رکورد شکسته و ۶ روز به این روزها اضافه شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: این ناهنجاری گرم همچنان ادامه دارد، هرچند نسبت به شرایط عادی کاهش دمای هوا کند است اما با یک روند آرام تا هفته بعد دمای هوای روزانه اندکی خنک‌ می‌شود.

به گفته خسروی، این آهنگ کاهش دمای هوا کندتر از شرایط طبیعی است، اما دمای هوا رو به خنکاست و آرام آرام و نه به صورت محسوس و یکباره دمای هوا کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به دمای هوای روزهای گذشته کرمانشاه گفت: دمای هوای روزهای گذشته کرمانشاه ۳۶ درجه بود اما دمای نرمال این روزها باید ۳۳ درجه باشد که ۳ درجه بیش از حالت طبیعی بود.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه بیان داشت: هفته آینده کرمانشاهیان دمای هوای ۳۳ و ۳۴ درجه‌ای را تجربه می‌کنند که باز هم نسبت به شرایط نرمال چند درجه بالاتر است.

خسروی با بیان اینکه طی روزهای آینده شیب آرام کاهش دما را خواهیم داشت اما محسوس نیست، ادامه داد: طی چند هفته آینده همچنان این گرما را داریم اما دمای هوا رو به خنکی است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 30شهریور1397 ، کدخبر: 4407910: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین