پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا با حضور مسئولان حمل و نقلی و ترانزیتی دو کشور امضاء شد.
شعار سال: تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا با حضور مسئولان حمل و نقلی و ترانزیتی دو کشور امضاء شد.

رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان که ریاست هیأت ایرانی را برعهده داشت، گفت: سومین نشست کارگروه مشترک حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و ایتالیا، به‌منظور توسعه هرچه بیشتر مراودات حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای، با پیگیری‌های به‌عمل آمده، پس از گذشت دوازده سال از نشست قبلی، برگزار شد که با اخذ نظر قبلی صاحبنظران بخش خصوصی، موارد متعددی در زمینه تردد رانندگان، ناوگان ترانزیتی و تعداد پروانه‌های مورد مبادله سالانه، عوارض بین دو کشور، مشکلات گمرکی، ملاحظات بارگیری به کشور ثالث، همکاریهای گردشگری زمینی، الزامات زیست‌محیطی، تعدد اسناد لازم در سفر و غیره مذاکره شد و طرفین به توافقاتی دست یافتند.

نفیسی همچنین اظهار داشت: در این جلسه درخصوص برگزاری نشست مشترک بین سفارت ایتالیا در تهران و مقامات صلاحیت‌دار ایرانی، با هدف یافتن راه‌حلهای مناسب در چارچوب و منطق با قوانین و مقررات موجود، در ارتباط با صدور روادید رانندگان کامیونهای بین‌المللی عازم به قلمرو ایتالیا،  توافق لازم فیمابین دو کشور صورت گرفت.

مدیرکل دفتر ترانریت و حمل و نقل بین‌المللی خاطرنشان کرد: در ارتباط با گسترش حوزه همکاری به دیگر زمینه‌های مرتبط با حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری از جمله سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند (ITS)، ایمنی جاده‌ای، راهداری، برنامه‌های آموزشی و دیگر حوزه‌های حمل‌ونقل و ارائه تجارب موفق بین‌المللی در زمینه‌های ذیربط پیشنهادهای لازم از سوی طرف ایرانی و به همراه طرح‌ همکاری پیشنهادی به طرف ایتالیایی تحویل شد.

نفیسی در خاتمه اظهار داشت: طرف ایرانی برای توسعه مسیرهای اتوبوسرانی موردی بین کشور اعلام آمادگی کرد و همچنین طرفین با تاکید بر ضرورت ارتقای همکاریهای گردشگری زمینی، درخصوص جزئیات مسائل حمل‌ونقلی ذیربط، ایجاد یک بنیان مناسب برای تسهیل تردد ناوگان تبادل نظر نمودند.

گفتنی است در این نشست مقرر شد دور بعدی امذاکرات در نیمه اول سال آتی میلادی به میزبانی وزارت زیرساخت و حمل‌ونقل ایتالیا در شهر رم برگزار شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 1 مهر 1397، کدخبر: 4410614 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین