پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۳۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
در قانون اساسی ایران پرچم به عنوان نماد ملی ذکر گردیده و هرگونه تحریف و تغییر در آن جرم محسوب می گردد. با این وجود، متاسفانه در این بازار پر مشغله مدیران دولتی، تحریف در طراحی پرچم کشور نادیده انگاشته شده و ظاهرا به امری طبیعی تبدیل گشته است . با بررسی در وبسایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی معاونت های وابسته، به مصادیقی از این اشتباه غیرعامدانه برخورد می کنیم. مواردی که جای دارد، بشکل فوری، دستور بررسی و تصحیح آنها صادر گردد.
شعار سال : در اصل هجدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۳۵۸ در مورد پرچم گفته شده است که پرچم جمهوری اسلامی از سه رنگ سبز، سفید و سرخ تشکیل می شود و نشانه جمهوری اسلامی در وسط آن به رنگ قرمز قرار دارد.پرچم هر کشور تابع استانداردهای ترسیمی و نوشتاری خاص است . کم توجهی به این نشانگان نوشتاری و ترسیمی،نه تنها از نظر اخلاقی و تعصبات ملی درست نیست، بلکه نوعی جرم تلقی می شود. .
متاسفانه در این بازار پر مشغله مدیران دولتی، تحریف در طراحی پرچم کشور نادیده انگاشته شده و ظاهرا به امری طبیعی تبدیل گشته است. به عنوان مثال در وبسایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(سطوح ستادی و ادارات کل استانی) پرچم ایران فاقد آرم  الله وسط می باشد.





وبسایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- فاقد آرم وسط پرچم



وبسایت مرکز حراست وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی -فاقد آرم وسط پرچم

ا



وبسایت دبیرخانه شورای اقامه نماز-فاقد آرم وسط پرچم





وبسایت مرکز توسعه فناوری اطلاعات-فاقد آرم وسط پرچم






وبسایت معاونت قران و عترت-فاقد آرم وسط پرچم






وبسایت معاونت امور فرهنگی -فاقد آرم وسط پرچم





نمونه دیگر تکرار این اشتباه در وبسایت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارتخانه می باشد(آرم الله وسط پرچم، مشکی زده شده است).



امیدواریم روابط عمومی وزارتخانه و یا دفتر ورزاتی جهت رفع اشتباه بوجود آمده ،اقدام فوری نمایند.

اختصاصی از پایگاه تحلیلی خبری شعار سال


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین