پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۶۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷
روز گذشته فیلم برخورد مأموران سد معبر شهرداری گرگان با یک دستفروش در حوالی میدان 15 خرداد (سرخواجه) سر و صدای زیادی ایجاد کرد و حتی سبب واکنش برخی از مسئولان استانی و شهری شد.

شعارسال: برخورد نامناسب و همراه با خشونت مأموران سدمعبر شهرداری گرگان متأسفانه موضوع تازه‌ای نیست اما هر بار که اتفاق می‌افتد، احساسات شهروندان را جریحه‌دار می‌کند.

  روز گذشته فیلم برخورد مأموران سد معبر شهرداری گرگان با یک دستفروش در حوالی میدان 15 خرداد (سرخواجه) سر و صدای زیادی ایجاد کرد و حتی سبب واکنش برخی از مسئولان استانی و شهری شد.

در فیلم منتشر شده در فضای مجازی، چندنفر از مأموران سد معبر شهرداری گرگان با یک دستفروش جوان برخوردی ناشایست انجام داده و او را به باد کتک می‌گیرند. مسئولان شهری هم معمولاً پس از انتشار اینگونه فیلم‌ها و تصاویر از برخورد با مأمور متخلف خبر می‌دهند.

با اینکه سد معبر و اشغال پیاده‌روها و بعضاً خیابان‌ها یک تخلف به شمار می‌رود و بعضاً آرامش شهروندان و زیبایی شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهند و شهرداری‌ها وظیفه قانونی برای رفع سد معبر دارند، اما در اوضاع و احوال اقتصادی کنونی که مردم حداقل از نظر روانی تحت فشار زیادی هستند، لازم است این اقدامات با حساسیت ویژه‌ای انجام شود.

رعایت اخلاق و حفظ کرامت انسانی و در مجموع رعایت حقوق شهروندی حتی در برخورد با یک متخلف هم موضوعی مهم است که بعضاً شهرداری‌ها و عوامل سدمعبر آن را نادیده می‌گیرند.

موسی‌الرضا صفری، معاون خدمات شهری شهرداری گرگان هم به این فیلم واکنش نشان داده  اظهار داشت: این مکان حدفاصل میدان سرخواجه تا بلوار حسام است و وانت بارها، گاری و چرخ دستی 3 ماه است که در آن جا اقدام به فروش محصولات می‌کردند. این افراد شاکی خصوصی داشته‌اند و مردم و کسبه بارها اعلام نارضایتی کرده‌اند.

وی گفته است: در این حالت مأموران در جهت رفع مبادرت به جمع‌آوری بار آن شخص انجام دادند که با ممانعت بارفروش مواجه و منجر به درگیری شد اما اکنون با مذاکره حل و فصل شده و مشکلی نیست.

با وجود توضیحاتی که معاون خدمات شهری شهرداری گرگان ارائه داده و صحبت از حل و فصل موضوع کرده است، اما این مسئله توجیهی برای برخوردهای خشونت‌بار با افراد حتی یک دستفروش متخلف نیست.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8مهر 1397 ، کدخبر 1840897: ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
واقعا بعضی از این مامورا برخود نامناسبی با دستفروشا دارن :/م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین