پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۰۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید دولت می خواهد بر میزان خروج ارز از کشور اشراف داشته باشد از این روی طرح کارت اعتباری ارز را در بسته ضد التهاب آورده است.

شعارسال: محمد حسینی ، با اشاره به بسته ضد التهاب برای حذف تقاضای سفته بازانه از بازار ارز، اظهار داشت: در مجلس این بحث وجود دارد که آیا منتظر باشیم دولت اقدامی در زمینه سفته بازی داشته باشد و ما از بُعد نظارت آن را بررسی کنیم یا قوه مقننه به سهم خود وارد یک سری اقدمات شود تا آرامش در بازر فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اختیارات دستگاه قانونگذری، بیان داشت: مجلس با ایجاد به نوعی قوانین و مقرراتی به بهتر شدن وضعیت بازار کمک کند، از این روی قرار شد کسانی که دارای ایده، طرح و تفکرات هستند پیشنهادات خود را تهیه کنند، در اختیارت مجلس و کمیسیون های تخصیص داده شود، در نشست غیر علنی بحث های کارشناسی دقیق صورت گیرد و در جلسه علنی به سرعت رای گیری شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: در تلاش هستیم ابزار مشخص تری برای کنترل بازار برای تامین منابع و سایر مشکلات کشور در حوزه اقتصادی طراحی کنیم.

وی بسته ضد التهاب دولت را ارزیابی کرد و بیان داشت: دراین بسته به موادری اشاره شد که نیاز است در قالب قوانین و مقررات اصلاح شود و برای برخی از آنها در در قانون بالادستی احکامی وجود دارد و نیاز به قانون جدید ندارد بنابراین می تواند موارد ذکر شده را در قالب بخشنامه در جلسه هیات وزیران مطرح و عملیاتی کند.

حسینی در ادامه تاکیدکرد: مهمتر از ابعاد بسته ضد التهاب برای حذف تقاضای سفته بازانه از بازار ارز این است که دولت چه زمانی میخواهد این بسته را عملیاتی کند، سرعت عمل در این شرایط پارامتر مهمی است.

این نماینده مجلس در این خصوص ارز مسافری که یکی از موارد بسته مذکور است، گفت: دراین بسته دولت می خواهد کارت اعتباری ارزی برای مسافر و متقاضیان ارز طراحی کند، بالاخره فردی که از کشور خارج می شود نیاز به منابعی برای تهیه مایحتاج خود دارد بنابراین به شکل های مختلف ارز مورد نیاز را تهیه می کند.

وی ادامه داد: دولت در تلاش است با روش های مختلف بتواند میزان مصرفی ارز در کشورهای خارجی را ارزیابی کند که با کارت اعتباری هم مانع شیوه خروج ارز به شکل نقد می شود وهم می تواند بر میزان خروج ارز از کشور تسلط داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به خروج ذخایر ارزی و طلا از کشور بیان داشت: این روزها با مشکل خروج طلا به صورت جواهرآلات هستیم، افراد با این کار می خواهند دارایی هایشان را به منابع قابل استفاده و قابل سرمایه گذاری تبدیل کنند اما از سوی دیگر به اقتصاد کشور ضربه وارد می شود بنابراین باید راهکارهای برای رصد و ممنوعیت خروج طراحی شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری  اکوناپرس، تاریخ انتشار: 9 مهر 1397 ، کدخبر:22884 ،www.econapress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین