پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵
عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه آلودگی هوا و غذا بالاترین علت سرطان را به خود اختصاص‌داده اند، گفت: سرعت رشد سرطان در کشورهای جهان سوم ازجمله ایران بیشتر است.
شعارسال: پدرام فدوی، در آستانه برگزاری کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی و سومین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی اظهار داشت: این کنگره که در آذر ماه سال‌جاری برگزار می‌شود همه موضوعات مرتبط با سرطان‌های توپر به غیر از سرطان‌های مرتبط با خون مطرح و مورد بحث‌ و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی و سومین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی با اشاره به اینکه سرطان‌های غیرخونی شامل انواع سرطان‌های پروستات، پستان، مری، معده و ... است گفت: جدیترین دستاوردهای علمی در حوزه درمان سرطان در این کنگره توسط اساتید و صاحبنظران برجسته ارائه می‌شود.

عضو انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور داریم، عنوان کرد: آمار ابتلا به سرطان در کشور ما کمتر از میانگین جهانی است ولی سرعت رشد سرطان در کشورهای جهان سوم از جمله ایران بیشتر است.

فدوی آلودگی محیطی که در صدر آن آلودگی هوا و غذا است و همچنین آلودگی ناشی از کودهای شیمیایی از عوامل خطر اصلی در بروز سرطان است که البته تغذیه نامناسب و کیفیت بد زندگی نیز در ایجاد این بیماری اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه درصدی از دلایل ابتلا به سرطان قابل پیشگیری است گفت: چاقی یکی از فاکتورهای خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها است همچنین با مصرف رژیم غذایی مناسب همچون مصرف میوه و سبزیجات فراوان و کنترل استفادهاز روغن‌های نامناسب در پیشگیری از سرطان می‌توان اقدام کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ژنتیک در ۹۰ درصد از سرطان‌ها تاثیری ندارد، گفت: البته عمده سرطان‌ها در اثر تغییر ژنتیکی ایجاد می‌شوند ولی سرطان چندان ارثی نیست و تنها بخش کمی از سرطان‌ها ممکناست از طریق وراثت منتقل شوند.

سومین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی ایران ۲۸ لغایت ۳۰ آذر ۹۷ در هتل المپیک برگزار می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 17 مهر 1397 ، کدخبر: 4424988 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین