پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۶۲۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری خانه سازی ایران، تعداد شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ متبوع خود را هفت شرکت برشمرد که عمدتا سودده بوده و اعلام کرده که حقوق کارکنان برخی از این شرکت‌های کوچک با تعداد کارکنانی کمتر از ده نفر، با فاصله یک تا دو ماه پرداخت می‌شود.

شعارسال: سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری خانه سازی ایران، تعداد شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ متبوع خود را هفت شرکت برشمرد که عمدتا سودده بوده و اعلام کرده که حقوق کارکنان برخی از این شرکت‌های کوچک با تعداد کارکنانی کمتر از ده نفر، با فاصله یک تا دو ماه پرداخت می‌شود.

برخی رسانه در روزهای اخیر، از بلاتکلیفی در شرکت خانه‌سازی ایران دومین هلدینگ بزرگ سازمان تامین اجتماعی سخن گفته و اظهار کرده‌اند که شرکت خانه سازی ایران و شرکت‌های تابعه آن دچار مشکلات عدیده‌ای شده و علاوه بر وجود زیان‌های انباشته و بدهی به پیمانکاران، چندین ماه است که حتی قادر به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و بیمه کارکنان خود نیز نبوده است.

در همین پیوند، محمود رضایی  گفته است که حقوق و مزایای کارکنان هلدینگ اصلی گاهی با یکماه تاخیر در حال پرداخت بوده و به هیچ عنوان پرداخت حقوق و مزایای کارکنان این هلدینگ و شرکت‌های تابعه به یکسال تاخیر نرسیده است.

وی توضیح داده که شرکت‌های کوچک زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری خانه سازی ایران که فاقد طرح‌های اجرایی و عمرانی هستند، فریز خواهند شد که این امر در راستای خروج از بنگاهداری صورت می ‌پذیرد.

به گفته وی، دو شرکت زیرمجموعه این هلدینگ، یعنی "سخا" و "تامین گستر" که نیروی انسانی زیادی نداشته هم مشمول این طرح می شوند و پس از اتمام طرح ها به سمت چابک سازی حرکت خواهند کرد.

رضایی اذعان داشته که برخی شرکت‌های وابسته به هلدینگ سرمایه گذاری خانه سازی ایران دارای زیان هستند و برخی هم سودده بوده اند اما سر جمع، شرکت‌های این هلدینگ ورشکسته نیستند.

سرپرست شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران، دارایی آشکار شرکت متبوع خود را بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود که اگر کل املاک این هلدینگ احصاء شود، این هلدینگ یک هزار میلیارد تومان هم سرمایه دارد.

وی، سرمایه ثبتی فعلی شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران را 127 میلیارد دانست که بسیار اندک بوده و بزودی از محل تجدید ارزیابی دارایی افزایش سرمایه خواهد داد.

رضایی تایید کرد که بزودی تکلیف هیات مدیره هلدینگ روشن خواهد شد.

وی گفته است که هلدینگ سرمایه گذاری خانه سازی در کل کشور 60 طرح عمرانی داشته که بخش عمده آن درمانی است هر چند که در کنار این فعالیت، عملیات انبوه سازی مسکن در زنجان، تبریز و چالوس هم صورت می پذیرد.

سرپرست شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران، درباره خروج از بنگاه داری هم اعلام داشته که این هلدینگ طرح های نیمه تمام خود را به اتمام خواهد رساند و بعد از آن در زمینه توسعه سرمایه گذاری از بنگاه داری خارج خواهد شد هر چند که طرح های عمرانی درمانی و تکلیفی خود را باید راهبری کند.

وی، درباره واگذاری سهام هلدینگ متبوع خو در بازار سرمایه هم گفت که این هلدینگ بورسی نبوده و وابسته به خود تامین اجتماعی است و برای حضور در بازار سرمایه باید بخش سرمایه گذاری این هلدینگ تقویت شود.

رضایی اذعان داشت که با توجه اینکه شرکت سرمایه گذاری خانه سازی ایران، طرح‌های تکلیفی هم دارد بنابراین فعالیت‌های آن سود محور نیست هر چند که برای حضور در بورس،باید بخش سرمایه گذاری را از بخش ماموریتی جدا کرد تا در اینصورت ماموریت بخش تکلیفی هلدینگ هم ادامه پیدا کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری  نود اقتصادی، تاریخ انتشار 21مهر97، کدخبر: 2115126،www.90eghtesadi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
0
0
ا.ف75
میدونید برای کارمند یا کارگر دو ماه یه بار حقوق گرفتن یعنی چی؟!!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین