پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۳۰۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
پیروزبخت گفت: پس از گذشت 60 سال سازمان ملی استاندارد ایران به عضویت سازمان جهانی استاندارد درآمد.

شعار سال: نیره پیروز بخت رئیس سازمان استاندارد ملی ایران امروز در همایش روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: اخیرا ما میزبان دبیرکل سازمان بین‌المللی استاندارد در ایران بودیم که در 40 سال گذشته حضور این مقام بین‌المللی استاندارد در کشورمان بی سابقه بوده است.

رئیس سازمان استاندارد ملی ایران گفت: دبیر کل سازمان بین‌المللی استاندارد گفت، من شنیده بودم که شرایط لازم برای برگزاری مجامع بین المللی در ایران وجود ندارد، در حالی که با حضور در ایران مشاهده کردم این گونه نیست.

پیروزبخت، افزود: دبیر کل سازمان بین المللی استاندارد اعلام کرد که پیام امنیت و ثبات سیاسی و اقتصادی ایران را به 163 کشور عضو سازمان جهانی استاندارد می‌رسانم.

وی تأکید کرد: آنچه در سازمان جهانی استاندارد مورد توجه است نقش استاندارد در صنایع کوچک، فناوری‌ها، اهداف توسعه پایدار و نقش آنها به عنوان مانعی در برابر جنگ‌های تجاری است.

رئیس سازمان استاندارد ملی ایران افزود: همه جوامع صنعتی در حال به روز رسانی خود با استانداردهای بین‌المللی هستند که از جمله آن تدوین استاندارد خدمات پایدار، استاندارد مدیریت مواد غذایی، استاندارد مسئولیت‌های اجتماعی، استاندارد آب آشامیدنی در شبکه‌های آبرسانی، استاندارد مدیریت انرژی و استاندارد مدیریت ضد رشوه و فساد اداری است.

پیروزبخت با اشاره به دستاوردهای یک سال اخیر سازمان ملی استاندارد در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: پس از گذشت 60 سال سازمان ملی استاندارد به عضویت سازمان جهانی استاندارد درآمد.

رئیس سازمان استاندارد ملی ایران گفت: در بحث استانداردهای مدیریت ضد رشوه و فساد اداری اقداماتی صورت گرفته و در مرحله تدوین نهایی است.

پیروزبخت، ارتقای ایران از رتبه سی و دوم به بیست و دوم در بین ۱۶۳ کشور عضو ایزو را مورد اشاره قرار داد و به تشکیل شورای عالی استاندارد به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: از جمله دستاوردهای این شورای عالی، تدوین دو بسته حمایت از تولید و حمایت از واردات و صادرات مرتبط با تولید داخل است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه وقتی واحد تولیدی در کشور نمونه شود سازمان ملی استاندارد دیگر به نمونه گیری از آن واحد تا یکسال نخواهد پرداخت و تنها به کنترل بازار می پردازد، گفت: همچنین تسهیلاتی برای واردات مواد اولیه تولیدی این واحدها قائل خواهیم شد؛ بر این اساس امیدواریم با همکاری دولت، مجلس و قوه قضاییه بتوانیم استاندارد را به معنای واقعی در کشور پیاده کنیم و سازمان ملی استاندارد به عنوان مشاور و راهنمای واحدهای تولیدی و نه در مقام مچ گیری عمل کند.

همچنین همزمان با روز جهانی استاندارد 18 واحد صنعتی از طرف سازمان ملی استاندارد به عنوان واحد نمونه ملی انتخاب شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اکوناپرس، تاریخ 22 مهر 97، کد مطلب: 24537 ،www.econapress.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
خیلی این امر با وجود تحریم ها امر مبارک و خوشحال کننده ایه
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین