پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۵۹۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
یک رسانه نزدیک به نومحافظه‌کاران امریکایی از کشمکش نمایندگان کنگره آمریکا با وزارت خزانه‌داری این کشور بر سر قطع یا حفظ دسترسی ایران به نظام مالی بین‌المللی خبر داده است.
شعار سال : یک رسانه نزدیک به نومحافظه‌کاران امریکایی از کشمکش نمایندگان کنگره آمریکا با وزارت خزانه‌داری این کشور بر سر قطع یا حفظ دسترسی ایران به نظام مالی بین‌المللی خبر داده است.

منابع مطلع به پیگاه واشنگتن‌فری‌بیکن گفته‌اند نمایندگان آمریکا در تلاشند طرحی را به تصویب برسانند که خواستار قطع دسترسی ایران به نظام بانکی بین‌المللی است.

این رسانه نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی نوشته نمایندگان کنگره آمریکا از تلاش‌های وزارت خزانه‌داری این کشور برای حفظ دسترسی ایران به سامانه موسوم به «سوئیفت» که ارتباطات بانکی بین‌المللی را تسهیل می‌کند ناخشنودند.

پیش از این این رسانه گزارش داده بود کاخ سفید هم بر سر حفظ یا قطع دسترسی ایران به سوئیفت درگیر اختلاف است و دستگاه خزانه‌داری این کشور از جمله «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری به دنبال حفظ دسترسی ایران به سوئیفت هستند. فری‌بیکن هفته پیش گزارش داد به نظر می‌رسد اجماع در دولت ترامپ با ماندن ایران در سوئیفت است.


«تد کروز»، از نمایندگان تندرو در مجلس سنای آمریکا اخیراً طرحی پیشنهاد کرده که به دولت ترامپ اجازه می‌دهد اعضای هیئت مدیره سوئیفت را در صورت عدم قطع ارتباط با ایران هدف تحریم قرار دهد.

این طرح همچنین به رئیس‌جمهور امریکا اختیار می‌دهد بانک‌های ایران را به بهانه حمایت ادعایی از تروریسم تحریم کنند. علاوه بر این، تحریم‌هایی هم برای کمک به ایران بابت ایجادارز رمزنگاری‌شده جهت دور زدن تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته شده است.

چند نفر از دیگر نمایندگان تندرو از جمله «مارکو روبیو» و «تام کاتن» هم از این طرح حمایت کرده‌اند. منابعی در کنگره گفته‌اند قصد ندارند به خزانه‌داری آمریکا اجازه دهند ارتباط ایران با سوئیفت را حفظ کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 9 آبان 97، کدمطلب:1865065 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
حتی بدون سوئیفت و با کد بین بانکی ، هم می شود پول را جابجا کرد. منتهی کار اندکی سخت تر انجام خواهد گرفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
امیدوارم این اختلافات تو آمریکا بیشتر باشه تا متوجه ایران نباشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین