پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۱۳۱۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۴
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است برای دورزدن تحریم‌های آمریکا باید به سوئیفت روسیه پیوسته و مبادلات تجاری خود را با ارز کشورهای طرف مبادله صورت دهیم.
شعارسال: ابوالفضل ابوترابی با اشاره به احتمال تحریم سوئیفت به دنبال تحریم های ثانویه آمریکا گفت: فقط جمهوری اسلامی نیست که تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته بلکه تا کنون این کشور بیش از 50 تحریم علیه روسیه صورت داده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تحریم های آمریکا هیچ تأثیری روی اقتصاد روسیه نداشته و این کشور همچنان با قدرت اقتصاد خود را حفظ کرده و کار به جایی رسیده که اقدامات ابتکاری در عرصه اقتصاد به خصوص حوزه بانکداری برای دور زدن تحریم های آمریکا انجام داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تحریم های آمریکا علیه روسیه خیلی کمتر از تحریم های علیه ما نیست، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که روسیه برای مبارزه با تحریم آمریکایی ها انجام می دهد، سوئیفت روسی است.

ابوترابی همچنین به اقدامات چین در حوزه اقتصاد اشاره و بیان کرد: این کشور نیز استفاده از ارز دو کشور را برای تبادل کالا میان چین و سایر کشورها به صورت دوجانبه یا چندحانبه مبنا قرار داده است.

وی با بیان اینکه تا کنون چین با 40 کشور دنیا تفاهم نامه هایی برای جاگزینی ارز دو کشور طرف مبادله تجاری به جای دلار و یورو به امضا رسانده، عنوان کرد: حدود 80 درصد تجارت جمهوری اسلامی با 5 کشور هند، ترکیه، چین، کره جنوبی و روسیه بوده که از این میان 4 کشور حاضرند با ارز ریال و ارز خودشان مبادله کالا داشته باشند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید به سمت عقد قراردادهای ارزی دوجانبه یا چندجانبه با کشورها برود و همچنین باید به سوئیفت روس بپیوندیم تا بتوانیم فعالیت اقتصادی خود را در عرصه بین الملل ادامه دهیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری میزان ، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1397 ، کدخبر: 386332 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین