پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۳۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
یک فعال حوزه زنان گفت: وزرای جدید چهار وزارتخانه نسبت به به‌کارگیری زنان در ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی کلان کشور وعده‌هایی دادند که باید به آن پایبند باشند.برهمین اساس هر یک از چهار وزیر پیشنهادی در مورد به‌کارگیری زنان در سطوح عالی مدیریتی و استفاده از توانمندی بانوان در مدیریت کلان کشور قول‌های مساعدی دادند به طوری که دژپسند وزیر اقتصاد در پاسخ به این نامه گفت: استفاده از ظرفیت زنان از سیاست‌های مهم و اصلی اینجانب خواهد بود. بدیهی است بر اساس سیاست‌ها و تصمیمات و مراجع سیاست‌گذار اقدام سازنده و راضی‌کننده به عمل خواهد آمد.

شعار سالپیش از اینکه چهار وزیر پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی رأی بیاورند، فریده اولادقباد رئیس فراکسیون زنان مجلس همزمان با بررسی صلاحیت آن‌ها در نامه‌ای از وزرای پیشنهادی خواست نظر خود را نسبت به انتصاب ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی در وزارتخانه متبوع خود اعلام کنند.

برهمین اساس هر یک از چهار وزیر پیشنهادی در مورد به‌کارگیری زنان در سطوح عالی مدیریتی و استفاده از توانمندی بانوان در مدیریت کلان کشور قول‌های مساعدی دادند به طوری که دژپسند وزیر اقتصاد در پاسخ به این نامه گفت: استفاده از ظرفیت زنان از سیاست‌های مهم و اصلی اینجانب خواهد بود. بدیهی است بر اساس سیاست‌ها و تصمیمات و مراجع سیاست‌گذار اقدام سازنده و راضی‌کننده به عمل خواهد آمد.

همچنین محمد اسلامی وزیر راه نیز در پاسخ به این نامه نوشت: مشی این‌جانب شایسته‌سالاری است و به‌طور قاطع در هر شرایطی که بانوان شایسته وجود داشته باشند حتماً در انتصابات از وجودشان استفاده خواهد کرد.

در ادامه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: با توجه به تبعیض ناروای تاریخی در به‌کارگیری بانوان شایسته و فرهیخته، اینجانب در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت تحقق این هدف گام‌های مؤثری برخواهم داشت.

رضا رحمانی وزیر صنعت هم به این نامه این‌گونه پاسخ داد: مشی دولت و اینجانب قطعاً شایسته‌سالاری است و در هر موقعیتی که بانوان محترم نیز وجود داشته باشند قاطعانه حمایت و حتماً در انتصابات از وجودشان استفاده به عمل خواهد آمد.

در همین خصوص فاطمه راکعی در گفتگو با خبرگزاری آنا با اشاره به موضوع به‌کارگیری زنان در دولت و وعده‌های مسئولان و وزرا اظهار کرد: همواره در سطح رئیس جمهور، وزیر و مسئولان تراز اول کشور نسبت به به‌کارگیری بانوان قول‌هایی داده می‌شود اما زمانی که قولی داده می‌شود به منزله سند و قانون نانوشته است که باید مورد احترام و تمکین قرار گیرد.

عضو شوراى هماهنگى جبهه اصلاحات ادامه داد: باتوجه به اینکه کدامیک از مسئولان این قول را مطرح کرده‌اند موضوع دارای وجاهت قانونی است و براساس اصول اخلاقی باید نسبت به آن پایبند و وفادار بود.

وی در پاسخ به این سؤال که رئیس جمهور هم پیش از انتصاب و کسب رأی عمومی مردم وعده‌هایی مبنی بر به‌کارگیری زنان در دولت داده بود اما جز در سطوح مدیریتی میانی تغییری در وزرا و مسئولان کشور حاصل نشد، افزود: لااقل آقای روحانی گفت من می‌خواستم اما نشد البته توضیحی درباره علت عدم به‌کارگیری زنان در دولت ارائه نکردند، بنابراین هم اکنون که وزرای جدید دوباره این موضوع را مطرح کردند حتماً تصور کردند که کار نشد ندارد و آن‌ها می‌توانند از بانوان در سطوح مدیریتی بهره‌مند شوند.

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش ادامه داد: در همین راستا چنانچه وزرای جدید هم نمی‌توانند مانند وزرا و مسئولان قبلی از مدیریت ۳۰ درصدی زنان در وزراتخانه متبوع خود بهره‌مند شوند نباید چنین قول و وعده‌ای می‌دادند.

راکعی یادآور شد: وزرای جدید باید با توجه به واقعیت موجود و اینکه ممکن است آن‌ها هم نتوانند از زنان در دولت استفاده کنند به نمایندگان و مردم اعلام می‌کردند در گذشته که این امر محقق نشد پس شاید ما هم نتوانیم به این اهداف جامه عمل بپوشانیم.

این فعال حوزه زنان گفت: اگر وزرا نمی‌توانستند زنان را در سطوح مدیریتی کلان به‌کارگیرند نباید به فراکسیون زنان مجلس این قول را می‌دادند اما باید دید که آن ها در ادامه دوران مسئولیتشان چگونه عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: وزرا باید به مردم می‌گفتند دیدید که در دوره قبل نشد پس ما هم نخواهیم توانست این کار را انجام دهیم اما اینکه دوباره با این پیش‌زمینه قول به‌کارگیری زنان را دادند باید به آن پایبند باشند و بتوانند به قول خود عمل کنند و ما منتظر هستیم که این قول عملیاتی شود.

راکعی بیان کرد: نمایندگان مجلس و به‌ویژه فراکسیون زنان باید به جد این موضوع را پیگیری کنند و این‌گونه نیست که کسانی که در این سطح رأی نمایندگان را می‌گیرند و به دولت راه پیدا می‌کنند بخواهند در روز روشن از حرفی که زدند تخلف کنند.

براساس این گزارش حال باید منتظر ماند و عملکرد چهار وزیر جدید را در به‌کارگیری زنان در مدیریت کلان وزارتخانه‌های متبوعشان ملاحظه کرد و مورد نظارت قرار داد، زیرا بسیاری از مسئولان برای کسب آرا وعده‌هایی می‌دهند که یا قابلیت اجرا ندارد و یا باتوجه به محدودیت‌های موجود سازمانی آن‌ها اختیاری در انتصاب بانوان ندارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار11 آبان 97، کدمطلب: 322443، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
ا.ف75
وزرا به کدوم وعده شون پایبند بودن که این مورد رو از قلم انداختن؟ .اقعا مردم رو چی فرض کردن اینا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین