پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به حمله یک ویروس بسیار پیشرفته به زیرساخت‌های استراتژیک ایران و شنود تلفن همراه حسن روحانی رییس جمهور ایران اشاره کرده و مدعی شده این بخشی از کودتا‌های سریالی اسرائیل در ماه‌های گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران است.

شعارسال: تلویزیون دولتی اسرائیل از حمله یک ویروس نرم‌افزاری به ایران خبر داده ونوشته این ویروس چندین برابر از ویروس معروف استانکس که در سال برنامه هسته‌ای ایران را برای مدتی مختل کرد قوی‌تر است.

هداشات در گزارشی مدعی شد شبکه‌های استراتژیک ایران مورد حمله قرار گرفته‌اند. این خبر چند ساعت بعد از اعلام خبر بازداشت یک دیپلمات ایرانی در دانمارک به اتهام توطئه علیه رهبر گروه ضد جمهوری اسلامی الاحوازیه منتشر شد.

یک مقام اسرائیلی به تلویزیون هداشات گفته زیرساخت‌ها و شبکه‌های استراتژیک ایران چند روز پیش مورد حمله یک ویروس مشابه استانکس، اما قوی‌تر و پیشرفته‌تر قرار گرفته اند. مقام‌های اسرائیلی درباره نقش خود در انتشار این ویروس و عملیات مربوط به آن حرفی نزده‌اند.

آروتز شوا در گزارشی در همین رابطه نوشت: خبر ویروس شدن شبکه‌های استراتژیک ایران چند ساعت بعد از اینکه اسرائیل گفت: آژانس اطلاعات موساد سوءقصد یک ایرانی در دانمارک را خنثی کرده و دو روز بعد از اینکه ایران از اختلال در تلفن همراه حسن روحانی خبر داده بود منتشر شد.

به ادعای این رسانه اسرائیلی این ویروس بخشی از کودتا‌های اطلاعاتی اسرائیل در ایران است که از خروج اسناد برنامه تسلیحات هسته‌ای تهران و افشای آن توسط بنیامین نتانیاهو آغاز شد.

تلویزیون هداشات در گزارش خود گفت: آیا ویروس استانکس را به خاطر دارید؟ ویروسی که به کامپیوتر‌های صنایع هسته‌ای ایران رسوخ کرد. ایران در روز‌های گذشته بار دیگر با حمله مشابهی مواجه شده که بسیار تهاجمی‌تر و پیشرفته‌تر ظاهر شده است. این ویروس جدید زیرساخت‌ها و شبکه‌های استراتژیک ایران را مورد حمله قرار داد.

این رسانه رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شده قطعا ایرانی‌ها میزان خسارتی که دیده اند را افشا نکرده‌اند!

رویترز در گزارشی با همین موضوع نوشت: روز شنبه غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل ایران گفت: تهران یک ورژن جدید از استانکس را خنثی کرده است. او گفت: اخیرا ما نسل جدیدی از ویروس استانکس را که بخش‌های مختلفی داشت کشف کردیم. آن‌ها سعی داشتند به سیستم‌های نفوذ کنند.

ویروس استانکس که هشت سال پیش افشا شد، توسط آمریکا و اسرائیل ساخته شده بود. این ویروس به تاسیسات و برنامه هسته‌ای ایران نفوذ کرد و بخش‌هایی از فرآیند غنی سازی اورانیوم را تخریب کرد.

تلویزیون اسرائیل با اشاره به این ویروس مدعی شد در گذشته آمریکا و اسرائیل با هم عملیاتی را انجام دادند. این رسانه با این وجود به نقش اسرائیل در انتشار ویروس جدید اشاره‌ای نکرد و گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

این گزارش بدون اشاره به مسئولیت موساد، به اختلال در تلفن همراه حسن روحانی رییس جمهور ایران نیز اشاره کرد و گفت: ایرانی‌ها تلفن همراه رییس جمهور را به یک مدل رمزگذاری شده تغییر دادند چرا که می‌دانستند یک نفر برای چندین روز یا چندین هفته مشغول شنود تلفن همراه او بوده است.

رویترز در گزارش خود به سخنان رهبر ایران درباره مقابله با نفوذ دشمن اشاره کرده و این نفوذ را به نفوذ در شبکه‌های سایبری ایران تفسیر کرده است. این رسانه نوشت: روز یکشنبه آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران در سخنرانی خود بر مقابله با نفوذ دشمن تاکید کرد.

رهبر ایران در سخنرانی با مقامات دفاع سایبری ایران گفت: در مقابل اقدامات پیچیده دشمن، دفاع سایبری ما باید با به روز شدن و علمی شدن با این نفوذ مقابله کند.

اوایل روز گذشته مقامات اسرائیل مدعی شدند موساد اسنادی را در اختیار شرکای دانمارکی خود در رابطه با طرح سوءقصد تهران علیه اپوزیسیون نظام در این کشور اسکاندیناوی خبر دادند.

به ادعای رژیم صهیونیستی، موساد اطلاعات مربوط به مظنون ایرانی که قرار بود رهبر گروه الاحوازیه را مورد سوءقصد قرار دهد در اختیار مقام‌های دانمارک قرار داده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد24، تاریخ انتشار: 10آبان1397 ، کدخبر: 153038: www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین